باسلام
نظر به جایگاه راهبردی و زیربنایی روابط عمومی به عنوان یكی از مبانی توسعه سازمانی و نقش بیبدیل و سازنده آن در تبیین وانعکاس دیدگاهها و انتظارات حوزههای اجرایی به مخاطبین ، ضرورت دارد کلیه دانشگاههاو دانشكدههای علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی در راستای تقویت جایگاه روابط عمومی، با استناد به قوانین و مقررات مرتبط، نسبت به اجرای مفاد این دستورالعمل اقدام مقتضی معمول نمایند:
1) تشكیل شورای اطلاعرسانی دانشگاه/ دانشکده، متشكل از افراد صاحبنظر در حوزه ارتباطات و با دبیری مدیر روابط عمومی دانشگاه/ دانشکده به منظور تدوین استراتژی ارتباطی و ایجاد انسجام و وحدترویه در فعالیتهای اطلاعرسانی.
2) انتصاب مدیران روابط عمومی دانشگاهها و دانشكدههای علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی براساس تخصص، تعهد، خلاقیت و نوآوری و از میان افراد با صلاحیتهای علمی و آشنا به مباحث فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، رسانهای و حتیالامكان دارای تحصیلات مرتبط با رشته روابط عمومی و با اطلاع مركز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت متبوع.
3) عضویت مدیران روابط عمومی در شورای فرهنگی دانشگاه/ دانشكده و حضور در جلسات هیات رئیسه با توجه به جایگاه ویژه روابط عمومی در حوزه سیاستگذاری به عنوان مشاور امین دستگاههای اجرایی.
4)مدیریت و انجام تمام فعالیتهای مربوط به ارتباطات و انتشارات درحوزه اطلاع رسانی، از جمله پایگاههای اطلاعرسانی الكترونیك توسط مدیریت روابط عمومی
5) به كارگیری نیروی انسانی ماهر، متخصص، كارآفرین و خلاق و ترجیحاً دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط در تمام سطوح روابط عمومی.
6)تدوین و ارایه برنامه جامع اطلاعرسانی دانشگاه/ دانشكده با تعیین اعتبارات مورد نیاز برای تصویب در شورای اطلاعرسانی كه پس از تائید هیأت رئیسه و تأمین اعتبارات مربوطه لازمالاجرا خواهد بود.
7)تقویت جایگاه مدیریت روابط عمومی در چارچوب ضوابط مربوطه به نحوی كه مدیریت روابط عمومی به عنوان حوزه مستقل، زیرنظر مستقیم ریاست دانشگاه/ دانشكده انجام وظیفه نماید.
مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل و مفاد آییننامه های پیوست (موضوع تصویب نامه های شماره 65354/ت37374هـ مورخ 27/4/1386 هیأت محترم وزیران و اصلاحیه آن به شماره 10240/ت45794هـ مورخ 26/1/1391) بر عهده مركز روابط عمومی و اطلاعرسانی خواهد بود.
دکتر سیدحسن هاشمی
وزیر