استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این مساله که تمام غرب و صهیونیست‌ها از پس حماس و گروه مقاومت و حزب الله برنیامدند گفت: در کنار این پیروزی، رو شدن جریان وهابی – تکفیری در حمایت از صهیونیست‌ها دیگر حقیقتی بود که در این جنگ بر مسلمانان آشکار شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حسن رحیم پور ازغدی" پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با محوریت خصوصیات بازار و اقتصاد اسلامی به سخنرانی پرداخت.

وی با بیان آنکه مبنای بازار اسلامی بر ضرر نیست، اظهارداشت: تعریف اسلام در بازار از سود و رقابت با معیارهای جهانی و کاپیتالیستی متفاوت است؛ بازار اسلامی عقلانی و تجربی است اما به این دو اکتفا نمی کند و به آنها اخلاق، خداباوری و عدل محوری را اضافه می‌کند؛ انسان شناسی توحیدی در این بازار بر انسان شناسی ماتریالیستی تفوق دارد.

رحیم پور ازغدی افزود: در بازار ما احکام و قوانینی غیرشرعی نیز گاه به چشم می‌آید که برخی مسئولان می گویند بر حسب اضطرار است که به شخصه اعتقادی به آن ندارم و فکر می کنم که بیشتر از تنبلی است و این در شرایطی است که حتی در بازارهای کشورهای غیرمسلمان نیز شاهد اجرای برخی قوانین هستیم که اسلامی است.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از این سخنرانی با اشاره به جنگ عزه و شهادت مظلومانه زنان و کودکان به دست سربازان صهیونیستی و تاکید بر مشارکت آحاد مسلمانان بیدار گفت: وقتی فرمانده حماس می‌گوید بدون کمک انقلاب اسلامی ایران نمی‌توانستیم در این نبرد نابرابر مقاومت کنیم و یا فرمانده سپاه قدس بر تنها نگذاشتن مردم غزه تاکید می‌کنند و یا رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که کرانه باختری نیز باید مسلح شوند، همه اینها نشانه وجدان‌های بیدار مسلمانانی است که شرف انسانی را در حفظ حریت اسلام می‌بینند.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) درباره روز قدس و لزوم آزادی سرزمین فلسطین از دست اشغالگران صهیونیستی که فرموده بود این دفتر شهادت به روی مشتاقان باز است خاطرنشان کرد: دروازه شهادت بسته نخواهد شد و مبارزه تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت.

رحیم پور ازغدی با اشاره به پیغام یک سرباز اسرائیلی مبنی بر کشتن 13 کودک فلسطینی طی یک روز گفت: مبارزه با این رژیم فاسد و اشغالگر به یک جهاد میلیونی و بدون سلاح و تنها با یک سطل آب در دست هر فرد نیاز دارد و امروزه میلیون‌ها جوان ایرانی، افغانی، پاکستانی، سوری، یمنی و بحرینی آماده جهاد هستند تا کار صهیونیست‌ها را در فلسطین یکسره کنند.

وی با تاکید بر این مساله که تمام غرب و صهیونیست‌ها از پس حماس و گروه مقاومت و حزب الله برنیامدند گفت: در کنار این پیروزی، رو شدن جریان وهابی – تکفیری در حمایت از صهیونیست‌ها دیگر حقیقتی بود که در این جنگ بر مسلمانان آشکار شد؛ جایی که این گروهک‌های وهابی گفتند حضور در راهپیمایی روز قدس و کمک به مردم غزه به دلیل آنکه آنها با شیعیان همراه شده اند حرام است، در حقیقت بازتاب دهنده چهره واقعی این افراد بود.

رحیم پور ازغدی با بیان آنکه امروزه باید جهاد اسلامی و جهاد وهابی - صهیونیستی - انگلیسی را از هم جدا کنیم گفت: حرکت نهایی برای آزادی قدس آغاز شده است و این جنگ می‌تواند به حرکت‌های بزرگتر تا آزادی فلسطین منتهی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۳۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
خداوند چنین اساتیدی همچون رحیم پور و دکتر عباسی رو نگه داره این افراد فرماندهان جنگ نرم هستند
آخرین اخبار