فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف ۴۴ میلیارد ریال کالای قاچاق در ۴ ماهه نخست امسال و دستگیری ۴۱۴ نفر در استان مرکزی خبر داد.

سردار ملکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا اظهار کرد: ما باید با احساس تکلیف و مشارکت همگانی در جهت مبارزه با این پدیده شوم که تهدیدی جدی برای سلامت تولید و اقتصاد کشور است گام‌های اساسی برداریم.

وی بر لزوم تشدید کنترل‌های مرزی و گلوگاه‌ها در رابطه با قاچاق کالا تاکید کرد و افزود: به منظور جلوگیری از ورود و خروج کالاهای قاچاق و غیر استاندارد، عوامل انتظامی و قضایی باید نسبت به تشدید بازرسی در محل ورودی و خروجی‌ها در سطح استان اقدام تا بدین طریق بتوانیم از ورود کالاهای قاچاق به استان جلوگیری کنیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی نظارت مستمر بر واحدهای تولیدی جهت استانداردسازی واحدها و افزایش کیفیت تولیدات داخلی را یادآور شد و تصریح کرد: به منظور تامین و تضمین سلامت در مبادلات تجاری و مقابله با قاچاق کالا و ارز دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید از تمامی ظرفیت‌ها، ابزارها و اهرم‌های اقتصادی، فرهنگی برای شناساندن خسارت‌های ناشی از قاچاق به افراد جامعه استفاده کنند.

سردار ملکی برنامه ریزی، هماهنگ سازی – هدایت و نظارت در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز را ازجمله اهداف و اولویت‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برشمرد و گفت: ضرورت دارد کمیته‌های تخصصی زیر مجموعه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با همکاری و مشارکت دستگاه‌های عضو کمیسیون برای جلب مشارکت عمومی در مقابله همگانی و مردمی با پدیده قاچاق گام موثرتری بردارند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم تولیدات داخلی را افزایش داده و در استان اشتغال ایجاد کنیم باید مبارزه با قاچاق کالا را در اولویت کاری خود قراردهیم افزود: باید با پدیده قاچاق کالا و ارز که یک تهدید جدی در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است مبارزه با شیوه‌های فرهنگ سازی درست انجام شود./ش/ن
/
برچسب ها: کشف ، کالا ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.