براساس بررسی ها، حدود 70 درصد هزینه های بهداشتی و درمانی در بسیاری از کشورهای جهان، صرف بیماری های قلبی و عروقی و عوارض این بیماری ها می شود.

داوود رضایی منش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: شاید با قاطعیت بتوان گفت که هیچ بیماری و نارسایی به اندازه بیماری های قلبی و عروقی موجب ابتلا ، ناتوانی، مرگ و میر و افزایش هزینه های بهداشتی و درمانی برای دولت ها و جوامع نشده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه روز به روز بر هزینه ها و عوارض ناشی از بیماری های قلبی افزوده می شود، تاکید کرد: براساس بررسی ها، حدود 70 درصد هزینه های بهداشتی و درمانی در بسیاری از کشورهای جهان، صرف بیماری های قلبی و عروقی و عوارض این بیماریها می شود.

رضایی منش گفت: علاوه بر بالابودن هزینه های بهداشتی و درمانی، بیماری های قلبی و برخی دیگر بیماری های مشابه مرگ و میر بسیار بالایی را نیز موجب می شوند و تعداد زیادی را نیز دچار ناتوانی های شدید می کنند.

وی یادآور شد: علاوه بر بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان، بیماری های کلیوی و کبدی و همچنین بیماری های مغزی، عصبی و روانی نیز بسیار پرهزینه بوده و از لحاظ اقتصادی بار مالی سنگینی را بر مردم و دولت ها تحمیل می کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار