- وزارت خارجه پاکستان شنبه کاردار سفارت کابل در اسلام آباد را در اعتراض به حملات مرزی شبه نظامیان از خاک افغانستان به مواضع نیروهای امنیتی پاکستان، برای دومین بار طی سه روز گذشته احضار کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  ، خانم ˈتسنیم اسلمˈ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان امروز نامه اعتراض دولت اسلام آباد به اقدام تروریستی شبه نظامیان در هدف قراردادن پست امنیتی مرزبانان پاکستانی در منطقه قبیله ای ˈباجورˈ در شمال غرب این کشور را تحویل کاردار افغانستان در اسلام آباد داد.

ارتش پاکستان پیش از این اعلام کرده بود که تیراندازی شبه نظامیان از داخل خاک افغانستان به مواضع نیروهای امنیتی پاکستان در بخش ˈگاکیˈ در منطقه قبیله ای باجور باعث مرگ یک مرزبان این کشور شد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان خطاب به دیپلمات ارشد کابل تاکید کرد که مقامات افغانستان باید گام های جدی و موثری جهت جلوگیری از تکرار حملات تروریست ها از داخل خاک این کشور علیه نیروهای امنیتی پاکستان بردارد.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت حمله تروریستی از داخل افغانستان به نیروهای مرزی پاکستان را به عهده نگرفته اما ارتش پاکستان همواره شبه نظامیان طالبان را در حمله به مرزبانان و نفوذ به مناطق مرزی مقصر می داند.

پاکستان چهارشنبه گذشته نیز کاردار سفارت افغانستان را در پی حمله نافرجام شبه نظامیان به پست مرزی نیروهای پاکستانی در نزدیکی مرز مشترک میان دو کشور، احضار کرده بود.

مقامات نظامی پاکستان اعلام کردند که حمله روز چهارشنبه حدود 80 تروریست از داخل خاک افغانستان به پست امنیتی مرزبانان پاکستانی در بخش ˈتریمان و اینکال سرˈ در منطقه بالای ˈدیرˈ در شمال غرب این کشور نافرجام مانده است.

دولت اسلام آباد می گوید: گروه غیرقانونی ˈتحریک طالبان پاکستانˈ پس از آغاز عملیات گسترده ارتش این کشور، به افغانستان گریخته و با ایجاد پایگاه هایی، نقاط مرزی پاکستان، نیروهای امنیتی و روستاهای مجاور این منطقه را هدف حملات خود قرار می دهد.

ˈملا فضل اللهˈ سرکرده طالبان پاکستان به عنوان متهم اصلی حملات تروریستی علیه مواضع دولت و نیروهای ارتش این کشور، پس از آغاز عملیات گسترده ارتش برای پاکسازی شبه نظامیان و ستیزه جویان در سال 2009 در مناطق قبایلی پاکستان، از دره ˈسواتˈ در شمال غربی این کشور به افغانستان گریخت.

ˈمحمودخان اچکزاییˈ سیاستمدار ارشد پاکستانی و نماینده فعلی مجلس ملی این کشور ماه گذشته به عنوان نماینده ویژه ˈمحمدنواز شریفˈ نخست وزیر پاکستان، در سفر به کابل و دیدار با ˈحامد کرزیˈ رییس جمهوری افغانستان از وی خواست تا ˈملا فضل اللهˈ را به پاکستان تحویل دهد.

رسانه های پاکستانی نوشتند که همکاری مشترک دولت کابل با اسلام آباد نقش بسیار مهمی در مبارزه با تحرکات شبه نظامیان و کسب موفقیت های بیشتر برای عملیات نظامی فعلی ارتش پاکستان موسوم به ˈضرب عضبˈ در منطقه قبیله ای ˈوزیرستان شمالیˈ در شمال غرب پاکستان خواهد داشت.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار