امامی رضوی گفت: نخستین همایش راهکارهاي اجرايي سياستهاي کلي سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری فردا برگزار می شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، امامی رضوی  قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها گفت: نخستین نشست کارگروه های تخصصی سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری با حضور کارشناسان و مسئولان وزارت بهداشت، مسئولان وزارت خانه های مرتبط، نمایندگان مجلس و دستگاه های مرتبط  دیگر، صبح روز دوشنبه در تالار امام جواد(ع) واقع در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت تشکیل خواهد شد.

امامی رضوی همچنین ادامه داد: متناسب با 14 سياست ابلاغي، هشت کميته تخصصي تعريف شده است که کار را از مرحله سیاست گذاری ها و تعیین راهبردها آغاز کرده و به مرحله تعیین احکام و قوانین موردنیاز و برنامه ریزی عملیاتی وزارت بهداشت و سایر دستگاه ها رسیده اند.

وی تاکید کرد: این سیاست ها  بسیار جامع و کامل بوده و جزو اسناد بالادستی است که قرار است فراراه برنامه های توسعه ای سلامت باشد و شکل اجرایی به خود خواهد گرفت.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها با اشاره به اینکه، سند راهکارهاي اجرايي سياستهاي کلي سلامت، داراي 4 مولفه: چشم انداز و اهداف آرماني 1404، سياست کلي ابلاغي ، الزامات و اقدامات است ، افزود: کميته هاي تخصصي با توجه به سياست هاي متناظر با هر کميته تشکیل شده است.

 امامی رضوی  در خصوص تفکیک کمیته های تخصصی گفت: کمیته های تأمين و مديريت منابع مالي،  تأمين و تربيت منابع انسانی، کمیته مديريت تأمين و تدارک دارو و تجهيزات پزشکي، کمیته ارائه خدمت، کمیته سبک زندگي، امنيت غذايي و تغذيه سالم، کميته فرهنگي اجتماعي، کميته توليت و همکاري بين‌بخشی و در نهایت کميته پژوهش و نوآوری تقسیم شده اند.

شایان ذکر است، از آنجا که وزارت بهداشت در نظر دارد به کمک همه ذی نفعان و کسانی که در ارائه خدمات سلامت نقشی دارند، در قالب کمیته های تخصصی به سمت اجرایی کردن بندهای سیاست های کلی سلامت برود، کلیه صاحب نظران انجمن ها، دستگاه ها و تشکیلاتی که تصور می کنند باید در این کمیته های تخصصی شرکت و اعمال نظر کنند، می توانند در نشست های مرتبط حضور یابند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.