رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌دامن زدن به طرح تکریم بانوان در شهرداری موضوع را از محور اصلی آن خارج و به بحث‌های حاشیه‌ای و جانبی خواهد کشاند.

احمد دنیامالی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص نامه اخیر قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهردار تهران مبنی بر این که  جداسازی محیط کاری زنان و مردان بر خلاف کنواسیون‌‌های بین المللی است با بیان این که اساسا نگاه شهرداری تهران در اجرای این طرح تفکیک جنسیتی نبوده و نیست اظهار داشت: واقعیت آن  است که زنان و بانوان باید با امنیت خاطر در شغل‌های مختلف به فعالیت بپردازند.

وی با تأکید بر این که هدف شهرداری تهران تنها ارتقاء منزلت و شأن حضور زنان در فضای کار بوده است، بیانیه وزارت کار را  ناشی از سوء برداشت این وزارت‌خانه از طرح عنوان کرد و افزود: چرا که مسئولان وزارت کار از افراد متدین و معتقد به حفظ شأن و جایگاه زن در  جامعه هستند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه نامه اخیر قائم مقام وزارت کار را ناشی از شتاب در عمل این وزارت خانه عنوان کرد و گفت: شهرداری تهران تنها خود را مسئول ارتقاء جایگاه و منزلت کارمندان زن دانسته و وزارت کار نیز باید این موضوع را بپذیرد.
دنیامالی با یادآوری دوباره این که  اجرای این طرح در راستای یکی از مصوبات مجلس شورای اسلامی در سال‌های قبل بوده است افزود: سازمان‌های برخوردار از فضای کافی نیز باید این موضوع را سر لوحه کار خود قرار دهند.

وی در پایان با عنوان این که دامن زدن به مباحث این  چنینی موضوع را از محور اصلی آن خارج در بحث‌های حاشیه‌ای و جانبی خواهند کشاند خاطرنشان کرد: مسئولان باید در نظر داشته باشند که مسائل مهمتری در جامعه وجود دارد که باید به آن پرداخت.

انتهای پیام/
برچسب ها: تفکیک ، جنسیتی ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار