مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از به بهره برداری رسیدن پروژه باغ ملک تا پایان سال خبر داد.

علی محمدمختاری مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به قرارگیری حجم وسیعی از باغات در پهنه شمالی تهران و ارتفاعات گلابدره گفت: این باغات نقش موثری در تلطیف هوا و ممانعت از نفوذ بافت‌های بلند مرتبه شهری به این نقطه از شهر دارند، لذا مرمت و احیای این باغها یکی از مهمترین اهداف مجموعه مدیریت شهری شهر تهران با سیاست ایجاد فرصتی برای گذران اوقات فراغت مردم با رویکردی جدید است.
 
وی با توجه به هدف‌های پروژه این باغ‌ها بیان داشت: با زنده سازی باغهای قدیمی به صورت یک قلمرو انسانی، نشان دادن حال و هوا و روحیه منحصر به فرد باغ در شهر، تأمین کاربری‌های تفریحی و تسهیل حضور و تعامل مردم با هم، شناساندن باغهای قدیمی و فرهنگ گذشتگان به نسل جدید و تأکید بر تاریخ فرهنگی از جمله این اهداف است. 

مختاری با اشاره به واقع شدن باغ ملک در شمال شهر تهران و در دامنه رشته کوههای البرز تصریح کرد: باغ ملک 2 قطعه‌ای تفکیک شده از مجموعه‌ای 10 هکتاری است که مساحتی در حدود 8500 متر مربع دارد. 

وی اذعان داشت: این باغ در منطقه یک شهرداری تهران ما بین محله‌های جعفرآباد و امام زاده قاسم واقع شده است و راه دسترسی به آن از خیابان دربند، کوچه شهید تاجیک، خیابان گلابدره است. 

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران عنوان کرد: باغ ملک یکی از قدیمی ترین باغ‌های ایرانی شهر تهران و متعلق به دوران قاجار است.
 
وی اظهار کرد: طرح بازسازی این باغ توسط دانشگاه علم و صنعت ایران تهیه و عملیات بازسازی و احداث آن از اواخر سال 92 توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران آغاز شد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: پروژه باغ ملک واقع در منطقه یک تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: باغ ، ملک ، تفکیک ، بهره برداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار