دبیر انجمن مستقل دانشگاه تهران گفت: باید علومی که در دانشگاه تولید می‌شود به تولیدات صنعتی تبدیل شود و این چرخه‌ی تبدیل علوم نظری به صنعت و صنعت به تولید به صورت کامل اتفاق افتد و این ارتباط بین دانشگاه و صنعت امروز حلقه مفقوده‌ای است که چندین سال مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

"علی عبدی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب خطاب به تشکل‌های دانشجویی چند توصیه داشتند، اظهارداشت: یکی از توصیه‌های ایشان به دانشجویان این بود  که مطالبه‌گری و نقد را به صورت منصفانه و آگاهانه انجام دهند، همچنین روحیه نقدپذیری را در درون خود حفظ کنند.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معزز از دانشجویان خواستند که حتی اگر به مناسب حکومتی دست یافتند روحیه مطالبه‌گری را در خود حفظ کنند، تصریح کرد: بحث تولید هدفمند علم در داخل کشور از دیگر توصیه‌های مقام عظمای ولایت برای دانشجویان بود. 

دبیر انجمن مستقل دانشگاه تهران با بیان اینکه ایشان تاکید داشتند علمی که در کشور تولید باید منطبق بر نیاز کشور باشد،‌ اظهارداشت: در شرایط امروز مثلا با توجه به اینکه کشور ما دچار کم آبی است، نیاز داریم که به سمت علمی پیش برویم که بتواند نیازهای کشورمان را در رابطه با تولید آب مخصوصا آب شیرین و شرب تامین کند ممکن است در کشور دیگری این نیاز به صورت جدی که امروز در کشورمان است، وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: کشورمان امروزه بالاترین رشد علمی را نسبت به میانگین جهانی داراست مقام معظم رهبری بر این مسئله تاکید دارند که رشد علمی کشور بالا باشد و این رشد علمی معطوف به حوزه‌ای باشد که کشورمان نیاز مبرم به آن دارد و این در حالی است که ما همواره در صنعت با خلا جدی مواجه هستیم.

دبیر انجمن مستقل دانشگاه تهران اظهار داشت: امروز تولید علم در کشورمان رشد قابل توجهی دارد و در علوم نظری به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم باید تلاش کنیم این علم را در جهت تبدیل به تولیدات صنعتی  پیش ببریم.

عبدی در پایان خاطر نشان کرد: این اتفاق در صورتی تحقق می‌یابد که ارتباط دانشگاه با کارخانجات و حوزه‌های مختلف صنعت حفظ شود علومی که در دانشگاه تولید می‌شود به تولیدات صنعتی تبدیل شود باید این چرخه‌ تبدیل علوم نظری به صنعت و صنعت به تولید به صورت کامل اتفاق افتد و این ارتباط بین دانشگاه و صنعت امروز حلقه مفقوده‌ای است که چندین سال مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

برچسب ها: رهبر ، تشکل ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار