اجرای قانون استراحت به بازیکنان در دقایق 30 و 75 بازی با توجه به عدم وجود آن در آیین نامه مسابقات در لیگ ایران قابل اجرا نیست.

 هوشنگ نصیر زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  با توجه به بازی این هفته پرسپولیس در اهواز و طرح این موضوع از سوی سر‌خپوشان که سازمان لیگ قانون استراحت و خنک سازی بازیکنان در دقایق 30 و 75 اجرا کند افزود: این قانون به طور کلی خوب است ولی در حال حاضر اجرای آن در لیگ ایران ممکن نیست چون وارد آیین نامه مسابقات نشده است البته  ما در عمل آیین نامه مسابقات کاملی نداریم و آخرین آیین نامه‌همان است که در زمان آقای صفایی فراهانی تنظیم شد و باید در مورد  بازنگری قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه به طور کلی ایران کشور گرمسیر است اجرای این قانون به همان شکل جام جهانی می‌تواند در بازی های متعدد وقفه ایجاد کند اما باتوجه به اینکه از سوی فیفا مطلبی دیکته نشده است می تواند آنرا با شرایط بومی مطابقت دارد و دمای بالاتر مثلا 35 درجه را برای خنک کردن و نوشیدن آب در نظر گرفت.
 
نصیر زاده خاطر نشان کرد: برای اجرای این قانون، ابتدا آیین نامه باید به تصویب هیات رئیسه سازمان لیگ رسیده و بعد برای تصویب نهایی به هیات رئیسه فدراسیون  فوتبال برود و پس از آن قابل اجرا خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار