متخلفین شکار دو راس قوچ وحشی در دام محیط زیست ساوه در استان مرکزی افتادند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی لاشه دو راس قوچ وحشی که توسط متخلفین در شهرستان ویژه ساوه شکار شده بودند، توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست کشف و شکارکش ها نیز به دادگاه معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوه با بیان این مطلب افزود تعداد سه نفر متخلف که در حوالی  منطقه  سد ساوه اقدام به شکار غیر مجاز دو راس قوچ وحشی (حیوان حمایت شده) نموده بودند، پس از کشف اجزاء شکار  و بررسی دقیق محل شکارحیوانات مذکور و تحقیقات تکمیلی شناسایی و به دادستان محترم شهرستان معرفی شدند.

 مهندس پرویز نبیلی گفت: در بررسی مجدد منطقه ای که شکار در آن صورت گرفته بود تعدادی پوکه فشنگ مربوط به  اسلحه گلوله زنی  نیز کشف و ضبط گردید ، که بر این اساس و به دستور قاضی محترم پرونده منزل متخلف اصلی نیز مورد بازرسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در سال جاری به علت تاکید بسیار زیاد دادستان شهرستان به جهت اهمیت مقوله حفاظت از محیط زیست با توجه به کمبود شدید نیرو در شهرستان دستگاه قضایی قاطع ترین حمایت های خود را از این اداره داشته که جا دارد از تمامی قضات شریف و بزرگوار بالاخص دادستان محترم شهرستان ویژه ساوه کمال تشکر و قدردانی بعمل آید.

لازم به ذکر است که منطقه سد ساوه به لحاظ دارا بودن منابع آبی فراوان و پوشش مرتعی مناسب از زیستگاه های زیبا و منحصر به فرد گونه هایی چون قوچ ومیش ، کل وبز، پلنگ ، گربه وحشی و پرندگانی نظیر کبک ،تیهو ،باقرقره و پرنگان شکاری میباشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: قوچ ، متخلف ، مجازات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار