ترکیه، بازار خرید و فروش سلاح‌ تروریست‌های سوریه

سلاح‌های شبه‌نظامیان سوریه در بازارهای ترکیه خرید و فروش می‌شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس‌تی‌وی، بر اساس یک گزارش، سلاح‌های شبه‌نظامیان سوریه در بازارهای ترکیه مبادله و فروخته می‌شوند.

روزنامه السفیر گزارش داد: "سلاح‌های گروه‌های مسلح سوریه در بازارهای ترکیه مبادله و فروخته می‌شوند."

این روزنامه به نقل از یک دلال سلاح در منطقه مرزی سوریه با ترکیه گزارش داد که دلالان سلاح از گروه‌های مسلح سوریه، عشایر مسلح استان انبار عراق و دیگر دلالان سلاح از کردستان، صربستان، اوکراین، عربستان، عراق و سوریه مستقر در هتل‌های ترکیه در معادلات خرید و فروش سلاح حضوری فعال دارند.

این دلال تاکید کرد که هواپیماهای باری اوکراینی حامل انواع سلاح، هر ماه در فرودگاه‌های انتاکیه، غازی عینتاب و حتی استانبول فرود می‌آیند و خرید و فروش موشک‌های ضدتانک کونکرس در صدر این معاملات قرار دارد.

این در حالی است که با آغاز عملیات مسلحانه در عراق، استان الانبار به منطقه‌ای فعال برای جذب انواع سلاح تبدیل شده است و این موضوع تاثیر سیاسی و نظامی چشمگیری بر عملیات مسلحانه در شمال سوریه و در آینده گروه‌های مسلح این کشور خواهد داشت.

ناآرامی‌های خونین از سال ۲۰۱۱ گریبان‌گیر سوریه است. بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۱۶۰ هزار نفر در جریان این خشونت‌ها کشته و میلیون‌ها نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

همچنین، بر اساس گزارش‌ها، قدرت‌های غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنان به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان سوریه حمایت می‌کنند.

ناآرامی‌ها در سوریه به عراق نیز گسترش یافته است. خشونت‌ها در این کشور پس از آن شدت گرفت که شبه‌نظامیان تکفیری داعش ۲۰ خرداد (۱۰ ژوئن) موصل، مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق و نیز شهر تکریت، مرکز استان صلاح‌الدین را تصرف کردند. تکریت پس از چندی دوباره تحت کنترل ارتش عراق قرار گرفت.

گروه تروریستی داعش با سازمان‌های اطلاعاتی عربستان سعودی ارتباط دارد و گفته می‌شود به طور مستقیم از سوی رژیم اسرائیل حمایت می‌شود.

نوری المالکی همواره عربستان سعودی، قطر و برخی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را به حمایت از نزاع مسلحانه در عراق متهم می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار