رسانه های اوکراین: رهبر ایران به سران عربستان هشدار داد

رسانه های اوکراین با انعکاس سخنان رهبر انقلاب در باره به شهادت رسیدن آیت الله شیخ نمر نوشتند که ایشان نسبت به پیامدهای به شهادت رساندن آیت الله نمر به سران عربستان هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «اوکراینفورم» اوکراین، روز یکشنبه نوشت که آیت الله خامنه ای به سران عربستان سعودی هشدار داد که به دلیل به شهادت رساندن آیت الله نمر روحانی برجسته شیعه به مجازات الهی دچار خواهند شد. و خون نابه حق ریخته این شهید مظلوم در آینده نزدیک برای عربستان پیامد خواهد داشت.

رسانه اوکراینی به نقل از آیت الله خامنه ای نوشت: آیت الله نمر فقیهی بود که مردم را دعوت به قیام مسلحانه نکرده بود و هیچ توطئه پنهانی علیه حکومت عربستان سعودی تدارک ندیده بود. تنها نکته مهم در مورد این فرد این بود که بخاطر اعتقاداتش در ملاء عام از سران عربستان به شدت انتقاد کرده بود.

این گزارش یادآور شد: وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد که حکم اعدام 47 نفر را به اتهام جرایم تروریستی و تحریک به انجام آن به اجرا در آورد.

از جمله افراد اعدام شده شیخ نمر روحانی شیعه بود که این امر در بسیاری از کشورهای غربی و مشرق زمین موج اعتراضات را برانگیخت و شهرهای مختلف عربستان و بحرین صحنه اعتراضات خیابانی در اعتراض به کشتن این فرد روحانی بود.

تارنمای اوکراینی «او.ان.ان» هم روز یکشنبه نوشت که آیت الله خامنه ای به سران عربستان هشدار داد که به زودی به دلیل به شهادت رساندن روحانی برجسته این کشور مجازات الهی گریبان آن ها را خواهد گرفت.

رسانه اوکراینی نوشت، رهبر مذهبی ایران این سخنان را در جمع فقیهان بیان کرد و افزود: خون شهید آیت الله نمر که به ناحق بر زمین ریخته شد پیامدهای سنگینی برای رژیم عربستان به همراه خواهد داشت و آنها در انتظار طولانی برای این مجازات نخواهند نشست.

این رسانه افزود که آیت الله خامنه ای به شهادت رساندن شیخ نمر را اشتباه سیاسی بزرگ دولت عربستان سعودی خواند.خدا آنها را خاطر این جنایت نخواهد بخشید و سیاستمداران این رژیم را به مجازات می رساند.

تارنمای اوکراینی «او.ان.ان» با یادآوری این که عربستان سعودی روز شنبه شیخ نمر و 46 نفر دیگر را اعدام کرد، نوشت: این اعدام ها موجی از اعتراضات را در پی داشت و معترضان در تهران در برابر سفارت عربستان سعودی تظاهرات کردند.

هفته نامه اوکراینی «زرکالا نیدلی» (آینه هفته) هم روز یکشنبه در بخش اخبار آنلاین خود در گزارشی با عنوان «مجازات الهی گریبان سیاستمداران عربستانی را می گیرد» نوشت: آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران از سیاست عربستان سعودی برای سرکوبی مخالفان خود به شدت انتقاد کرد.

آیت الله خامنه ای که سخنانش از تلویزیون ایران پخش می شد، اعلام کرد: خون شهید نمر که به ناحق به زمین ریخته شد بدون شک تاثیر خود را خواهد گذاشت و در آینده نزدیک شاهد مجازات الهی سیاستمداران سعودی خواهیم بود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۲ دی ۱۳۹۴
انشاالله رژیم ال سعود سقوط خواهد کرد
آخرین اخبار