مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اطلاعیه‌های لازم در خصوص نوبت سوم کنترل کرم خوشه‌خوار انگور در باغات آذربایجان غربی صادر شده است.

حسن پاشازاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: اطلاعیه در خصوص نوبت سوم کنترل کرم خوشه‌خوار انگور در باغات آذربایجان غربی صادر شده است.

وی ادامه داد: اطلاعیه نوبت سوم کنترل کرم خوشه‌خوار انگور در مناطق دشت استان از 10 مرداد ماه به مدت پنج روز و در مناطق کوهپایه از 15 مرداد ماه به مدت هفت روز با سموم توصیه شده، صادر شده است.

پاشازاده تصریح کرد: باغداران از سمپاشی بی‌رویه و تهیه سموم از شبکه غیرمجاز خودداری کرده و برای تکمیل اطلاعات خود به کلینیک‌های گیاه‌پزشکی ادارات حفظ نباتات شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: باغداران در باغاتی که علاوه بر آلودگی کرم خوشه‌خوار انگور آلودگی سفیدک سطحی دارند با رعایت اختلاط سموم نسبت به کنترل توام دو آفت و بیماری در باغات اقدام کنند.

پاشازاده گفت: آفت خوشه‌خوار در حال حاضر جزو بزرگ‌ترین آفت انگور کشور بوده که کرمینه‌ای است که از تخم یک پروانه به وجود می‌آید و به وسیله تارهای شبیه به تار عنکبوت در حال تغذیه از غنچه مشاهده می‌شود و این تغذیه در بعضی مواقع چنان شدید است که تمام غنچه‌ها از بین می‌روند.

وی در پایان اظهار داشت: اصلی‌ترین شیوه در مبارزه با آفات کشاورزی اعمال مدیریت تلفیقی کنترل آفات و پیش آگاهی‌ بخشی‌های دولتی و خصوصی و تعیین مناسب‌ترین زمان مبارزه با آفات است/ش/ن.

برچسب ها: سوم ، نباتات ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.