مطابق با قانون هر گونه ساخت و سازی باید زیرنظر مجریان ذی‌الصلاح صورت بگیرد و در صنعت ساختمان اشتغالزایی و رونق اقتصادی با حمایت از سرمایه گذاران و سازندگان مسکن به سادگی امکان‌پذیر خواهد بود.

سیاوش ساعی‌فر عضو هیئت رییسه انجمن انبوه سازان استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از دلایل اصلی ریزش فیزیکی ساختمان‌ها را در عدم استواری خاک ساختمان‌ها دانست و افزود: نبود مجری ذی‌الصلاح باعث می‌شود ساخت و ساز با مشکل مواجه شود.
 
وی تصریح کرد: به دلیل قوانین سختی که سازمان نظام مهندسی ایجاد کرده، طرح مجریان ذی‌الصلاح هیچ وقت اجرایی نشده است.
 
ساعی‌فر تأکید کرد: انجمن‌های صنفی انبوه سازان دبیرخانه‌های کمیته تشخیص صلاحیت را تشکیل دهند و هیچ فردی بدون داشتن گواهی‌نامه تعیین صلاحیت نتواند وارد عرصه ساخت و ساز شود در این صورت بخش زیادی از مقررات رعایت می‌شود و هیچگاه شاهد بروز چنین حوادث ناگواری نخواهیم بود.
 
*وجود برخی قوانین و تعرفه‌های بالا باعث می‌شود افراد در بخش مسکن سرمایه گذاری نکنند

رییس انجمن انبوه سازان استان خوزستان در راستای چالش‌های پیش روی حوزه مسکن افزود: همکاری و تعامل دو سویه سازمان نظام مهندسی، شهرداری‌ها، شرکت توزیع نیروی برق، سازمان آب و فاضلاب با بخش مسکن و ساختمان می‌تواند منجر به فعالیت، تشویق و سرمایه گذاری در بخش مسکن شود.
 
وی خاطرنشان کرد: چنانچه سازمان نظام مهندسی بخواهد هر روز تعرفه‌ها را افزایش دهد و قوانین به صورت یک سویه اجرایی شود با توجه به بالارفتن هزینه مصالح و رکودی که در بخش مسکن حاکم است کمتر افراد به سرمایه گذاری در بخش مسکن راغب می‌شوند.
 
ساعی‌فر اضافه کرد: ما نیازمند عزم ملی و عمومی هستیم تا تمامی سازمان‌ها و انشعابات دولتی که با مسکن در ارتباط هستند در راستای حمایت از بخش مسکن عزم  خود را جذب و همکاری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصالح ، اشتغال ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار