روزنامه انگلیسی تایمز در مطلبی نسبت به ائتلاف هسته‌ای مسکو و پکن هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه تایمز روز چهارشنبه در مطلبی با هشدار نسبت به ائتلاف هسته‌ای بین روسیه و چین، خواستار اتخاذ استراتژی دفاعی جدید در مقابله با ائتلاف احتمالی بین پکن و مسکو شد.

این روزنامه با اشاره به اینکه روسیه هم اکنون موشک‌های بالستیک جدید را آزمایش کرده و توافق‌نامه‌های بین‌المللی را بدون توجه هیچ کسی نقض کرده است، افزود: مسکو توافق‌نامه‌هایی که "ریگان و گورباچف" در سال 1987 میلادی در مورد خطر اشاعه تسلیحات به امضا رساندند، نقض کرده است.

تایمز نوشت: آمریکایی‌ها می‌گویند که روسیه در مورد مفاد توافق‌نامه‌های دو کشور تقلب به خرج داده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه روسیه به فضل درآمدهای نفتی که به 720 میلیارد دلار رسیده، به تقویت توان نظامی خود اقدام کرده، اضافه کرد: همزمان چین هم به یکی از کشورهای بزرگ وارد کننده گاز تبدیل شده و در نظر ژنرال‌های روسیه به متحدی محتمل مبدل شده است.

تایمز در بخش دیگری از مطلب خود نوشت: چین و روسیه احساس می‌کنند که مورد هدف سیاست‌های دوگانه آمریکا قرار گرفته و دخالت غرب را در مناطق تحت نفوذ خود که اوکراین و جنوب و شرق آسیا است، محکوم می‌کنند.

روزنامه تایمز در پایان از غرب خواست تا در تشکیل ارتش قدرتمندی برای اوکراین که توانایی حمایت از مرزهایش در برابر روسیه را داشته باشد، به کیف کمک کرده و همچنین ژاپن را در موضوع جزایر مورد مناقشه با چین حمایت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار