همراه اولي ها پيش بيني مي‌‌کنند كه شايد بتوانند زودتر از ايرانسل 3G را به كاربران خود ارائه كنند چرا كه ارائه خدمات نسل 3 از سوي ايرانسل در حال حاضر به صورت آزمايشي است.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛  داود زارعيان در جمع خبرنگاران در خصوص راه اندازي 3G و 4G براي سيم كارت همراه اول گفت: اکنون اشکالاتي در تصميم‌هاي وزارت ارتباطات در اين حوزه وجود دارد. بحث اساسي اين است که مصوبه 186 کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، داراي ايرادات و تناقضات اساسي است؛ فکر نمي کنم اگر اين مصوبه به مراجع حقوقي ارائه شود آن‌ها پذيرند که يک اپراتور بدون قيد و شرط اين مصوبه را بپذيرد.


زارعيان در خصوص پيش‌بيني ارائه 3G توسط همراه اول، گفت: پيش بيني مي‌‌کنم شايد زودتر از ايرانسل توانستيم 3G را ارائه کنيم؛ زيرا ارائه خدمات نسل 3 از سوي ايرانسل به صورت آزمايشي است. در پروانه مخابرات ايران نيز آمده که اين شرکت مي‌تواند پس از گذشت دوره حفاظت رايتل، نسل‌هاي بالاتر را ارائه کند. همچنان که عليرغم حمايت‌هاي زياد از رايتل و تمديد 15 ماهه دوره حافطت آن، در نهايت دوره انحصار رايتل به پايان رسيد.

معاون مخابرات ايران افزود: مخابرات طبق پروانه عمل کرده و موضوعات پروانه را اجرا خواهد کرد. علاوه براين اگر پروانه بگويد که براي ورود به نسل‌هاي بالاتر لازم است حق امتياز بدهيم و يا برخي موضوعات را رعايت کنيم انجام خواهيم داد، اما برخي موارد به کليت پروانه و اصلاح آن مربوط مي‌شود.

وي در ارتباط با اين که آيا همراه اول مبلغي که براي حق امتياز ورود به نسل‌هاي بالاتر درنظر گرفته شده را به وزارت ارتباطات پرداخت کرده است يا خير؟ اظهار کرد: مبالغ دريافتي حالت يک بسته دارد اما صحبت اين است که ما طبق پروانه عمل مي کنيم و پروانه شرکت مخابرات مي گويد اگر بخواهيم به نسل‌هاي بالاتر ورود کنيم بايد قوانين مرتبط را قبول کنيم و ما اين قوانين را قبول داريم. هم اکنون همان طور که وزير ارتباطات گفته جلساتي را داريم تا مذاکرات لازم براي ورود به نسل‌هاي بالاتر صورت بگيرد.

زارعيان در خصوص بدهي‌هاي مخابرات گفت: بحث بدهي‌هاي مخابرات به دو قسمت مربوط مي‌شود برخي هزينه‌ها بابت سرويس‌هاي مختلف بايد به طور ماهانه يا چند ماه يکبار پرداخت شود که اين ها هزينه‌هاي جاري محسوب شده و در زمان مقرر پرداخت مي‌شود بخشي از بدهي‌ها هم حالت ادعا دارد که اگر ثابت شود رقم مربوطه را پرداخت مي کنيم در برخي موارد هم دعواي حقوقي وجود دارد.

معاون مخابرات در پاسخ به اين سوال که اکنون 60 درصد مشترکان موبايل مشترکان همراه اول محسوب مي‌شوند و دسترسي به 3G ندارند، اظهار داشت: 3G در ايران آن طور که دوستان فکر مي کنند نيست و هنوز درصد کمي از کاربران علاقه‌مند به استفاده از آن هستند. به همين دليل هم اپراتور سوم طي اين سال‌ها مشترک زيادي نداشته است. فکر مي کنم همان شرايطي که در توسعه وايمکس، ADSL و GPRS وجود داشت اکنون در مورد نسل 3 تکرار خواهد شد و به اين ترتيب روند توسعه 3G در کشور به صورت تدريجي خواهد بود.


زارعيان در خصوص موانع اعطا مجوز نسل سوم و چهارم به همراه اول توسط وزارت ارتباطات گفت: اصرار به توافق داريم اما پيش بيني نمي‌کرديم مسير اين گونه پيش برود؛ يک پروانه اپراتوري داريم که در آن اين گونه ذکر شده که پس از به پايان رسيدن انحصار ما قادر به ورود به نسل هاي بالاتر خواهيم بود به همين دليل ما فکر نمي کرديم با چالش به نام مصوبه 186 مواجه شويم و قرار شود براي حل آن وقت صرف کنيم. با اين وجود در نهايت خوشبينم که اين مساله حل مي شود و عزم وزير ارتباطات آن است که ارتباطات توسعه پيدا کند.

وي تصريح كرد: ما به کاربران خود اين اعتماد را مي دهيم که نگران ارائه نسل‌هاي بالاتر نباشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۴
الان تو مراغه 4G ایرانسل هم فعاله
همراه اول کجای کاره دیزلیه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۹:۰۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
شهر های خراسان رضوی مثل نیشابور 3 جی ساپورت نمیکنند
United States of America
محمدرضا
۱۷:۰۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۳
چرا منطقه های 17 به پایین3 Gنشدند
Iran (Islamic Republic of)
ذ ر را
۱۹:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
راست میگه
Iran (Islamic Republic of)
amir
۲۱:۴۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
3g همین الان تو قم فعاله.
بالای گوشی زده H+
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
سرویس3G اینترنت پرسرعت ایرانسل از تاریخ 12 مردا فقط ر بعضی مناطق شهر تهران بطور آزمایشی فعال شده و از 1 شهریور بطور رسمی در سراسر کشور فعال میشود، جهت اتصال به 3G ایرانسل نیاز به تعویض سیم کارت نیست و برای همه مشترکین فعال است و کافیست فقط در محل تحت پوشش 3G باشید.تعرفه استفاده از 3G ایرانسل فعلا تغییری ندارد و همان تعرفه GPRS است. متوسط سرعت 3G ایرانسل ر شهر تهران 2 تا 3 مگابایت است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 700(مرکز تماس 24 ساعته ایرانسل) تماس بگیرید.
آخرین اخبار