یک کارشناس حقوق گفت: توجه بیش از حد به موارد مالی و عدم فرهنگ سازی نهادهای فرهنگی و از همه مهم‌تر دخالت خانواده‌ها نقش مؤثری در بالا رفتن آمار طلاق دارد.

 حسن سعید طاهری کارشناس حقوق در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با علل بالا رفتن آمار طلاق در سه سال نخست زندگی گفت: در زمان ازدواج زوجین برای شروع زندگی مشترک شرایطی را برای یکدیگر تعیین می‌نمایند که یکی از این شرایط تعیین مهریه است.

وی افزود: متأسفانه در عقد نکاح که بایستی روابط انسانی حاکم بر مسائل مادی باشد در جامعه‌ی امروزی موارد مالی در روابط انسانی چیره گردیده است و زوجین نیز متأثر از این فرهنگ حاکم بیشتر به فکر تحصیل منافع شخصی هستند.

وی اظهار داشت: در برخی از موارد سال‌های اول زندگی مشترک سال‌های بسیار پر تنش برای زوجین است و علت آن نیز عدم شناخت کافی زوجین قبل از ازدواج و عامل مهم‌تر خانواده‌های آن‌ها هستند.

این حقوقدان تصریح کرد: خانواده‌ها سعی در جذب بیشتر طرف مقابل دارند که این امر به دخالت‌های بی مورد در زندگی زوج جوان می‌گردد و خانواده‌ها سعی می‌کنند الگوهای زندگی و رفتاری خود را به زوجین منتقل کنند که همین امر سبب بروز اختلافات میگردد.

وی در ادامه بیان کرد:‌چند سال اول زندگی مشترک را معمولا به عنوان دوران غیر ثابت زندگی مشترک می‌دانند که با تدبیر و درایت و حاکمیت عقلانیت بر احساسات، زوجین می‌توانند از این دوران بحران عبور کنند و به یک تعادل نسبی برسند.

طاهری عنوان کرد:‌ بایستی نسبت به تغییر روش فرهنگ سازی در نهادهای فرهنگی و آموزشی اقدام شود.

طاهری در پایان نقش مسئولین ذیربط را بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد:‌فراهم نمودن امکانات اولیه نسبی از جمله در اختیار گذاشتن وام‌های کم بهره، و بی‌بهره و همچنین فراهم آوردن شغل مناسب از بروز و تشدید اختلافات جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: علل ، طلاق ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار