طی چهارماه نخست امسال 400 پرواز در استان خراسان جنوبی انجام شده است.

انجام 400 پرواز در خراسان جنوبی

طی چهارماه نخست امسال 400 پرواز در استان خراسان جنوبی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛مدیر فرودگاه های خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: طی چهارماه نخست امسال 400 پرواز در استان انجام شده که در این پروازها 40 هزار و 936 مسافر جابجا شده اند.

سلامی اظهار کرد: : طی سال گذشته نیز 113 هزار مسافر در فرودگاه بیرجند جابجا شده اند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای ظرفیت های گردشگری و فرهنگی بسیار بالایی است، افزود: هم اکنون تعداد پروازهای بیرجند کافی نیست و پروازهایی که در حال حاضر انجام می شود فقط جنبه مسافرت کاری دارد.

سلامی اظهار کرد: با بررسی هایی که با همکاری شرکت های هواپمایی صورت گرفته در حال مذاکره هستیم تا بتوان تعداد پروازها را دراستان افزایش دهیم که این اقدام نیازمند همکاری تنگاتنک بخش دولتی و خصوصی است.

مدیر فرودگاه های خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان 10 پرواز داخلی در هفته انجام می شود، یادآور شد: شرکت ماهان قول مساعد داده تا تعداد پروازهای خود را در استان افزایش دهد.

سلامی ادامه داد: تا کنون با شرکت های هواپیمایی معراج و تابان رایزنی های زیادی صورت گرفته تا در فصل جدید خود پروازهای بیشتری را برای خراسان جنوبی لحاظ کنند.

وی گفت: برای افزایش پروازها نیاز است مسئولین و بخش دولتی با بخش خصوصی همکاری کنند تا افزایش پروازها از نظر اقتصادی نیز به صرفه واقع شود.

وی  خاطرنشان کرد: در گذشته بیشتر پروازهای بیرجند با تأخیرانجام شده که قطعا این تاخیر در پروازها سبب بروز مشکل برای گردشگران می شود.

مدیر فرودگاه های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هواپیماهای داری بدنه متوسط و پایین لازمه پرواز منظم در بیرجند هستند، اظهار کرد: استان نیازمند هواپیماهایی با ظرفیت 50 تا 100 نفراست که در حال حاضر این پروازها از طریق شرکت ماهان و معراج در استان انجام می شود.

سلامی تصریح کرد:خراسان جنوبی ظرفیت 20 پرواز در هفته را دارا است در صورتی که در حال حاضر فقط 10 پرواز داخلی در استان انجام می شود.

وی در خصوص افزایش تعداد پروازهای استان گفت: در حال حاضر برنامه های تابستانه شرکت های هواپیمایی بسته شده و تنها می تواند پرواز موردی به ما ارائه دهند که این پروازهای موردی به دلیل اینکه سبب رقابت ناسالم در بین شرکت های هواپیمایی و نامنظمی پروازها می شود ما از دریافت آن خوداری می کنیم.

سلامی افزود: با پیگیری های که صورت گرفته وضعیت پروازهای خراسان جنوبی ساماندهی می شود.

مدیر فرودگاه های خراسان جنوبی همچنین علت تأخیر در پروازهای استان را بادهای 120 روزه و شرایط بد آب و هوایی استان دانست و  گفت: با سرد شدن هوا این مشکل در استان حل می شود./ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.