مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: همچنان حدود ۱۳ یا ۱۴ نفر دیگر در معدن معدنجوی طبس محبوس هستند.

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: تعداد جان‌باختگان حادثه معدن معدنجو در شهرستان طبس به ۳۵ نفر افزایش یافت.

او افزود: در بلوک B این معدن‌ کار امدادرسانی به‌صورت کامل انجام و انتقال اجساد و مصدومان هم به‌ صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی انجام شده است.

آخوندی بیان کرد: ۱۳ یا ۱۴ نفر دیگر همچنان در بلوک C محبوس هستند و عملیات امداد و نجات با رعایت تمام مسائل ایمنی و کنترل گاز متناسب با فضا ادامه دارد.

دسترسی به محبوس‌شدگان سخت است

همچنین معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تیمهای امداد و نجات دیشب توانستند به چهار فرد محبوس دیگر دسترسی پیدا کنند، گفت: متاسفانه این افراد جان خود را از دست داده بودند و پیکر آنها با تلاش امدادگران به بیرون از معدن منتقل شد.

وی در توضیح دلیل کُندی کار با وجود تلاش شبانه‌روزی امدادگران نیز گفت: به دلیل تصاد مکرر گاز از لایه‌های زغال‌سنگ، دسترسی به محبوس‌شدگان بسیار سخت است چراکه به محض اینکه گازهای متصاعدشده تخیله می‌شود گاز جدید جای آن را می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


حادثه انفجار معدن طبس ساعت ۲۱ شنبه‌ شب به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که در زمان حادثه ۶۹ کارگر در بلوک C و B این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند که تاکنون در این حادثه ۳۵ نفر جان باختند و به ۱۷ مصدوم هم با تلاش تیم‌های تخصصی امدادی نجات یافتند و احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
بیچاره ها که چشم انتظار تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت بودند و فوت کردند
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۰۹:۴۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
باسلام و درود خدمت شما طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد بیچاره نیروهای شرکتی و پیمانکاری وخانوادهاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
شما حتی آمار دقیق افراد گرفتار رو هم ندارین
آخرین اخبار