رییس جمهوری به مناسبت روز خبرنگار و در ادامه سلسله دیدارهای خود با خانواده شهدا با خانواده شهید محمود صارمی در فضایی صمیمی، دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی روز پنج‌شنبه در این دیدار با گرامیداشت یاد شهید صارمی حادثه شهادت وی را بسیار تلخ و ناگوار دانست و گفت: در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شمار زیادی از خبرنگاران به شهادت رسیدند اما شهادت شهید صارمی و همه آنهایی که با این شهید به شهادت رسیدند، بسیار مظلومانه بود.

دکتر روحانی، شهید صارمی و همراهانش را شهدای راه خدمت و وظیفه توصیف کرد و گفت: اینها در حین وظیفه خبرنگاری و سیاسی‌شان در خانه‌ای که خانه جمهوری اسلامی بود، به شهادت رسیدند.

رییس جمهوری تصریح کرد: نوع شهادت شهید صارمی و کسانی که همراه وی بودند، زنگ خطری برای همه بود که تروریسمی که منطقه را تهدید می‌کند، یک وحشی‌گری محض است و امروز هر چه زمان می‌گذرد وحشی‌گری این گروه که متأسفانه داعیه اسلام و جهاد دارند، بیشتر آشکار می‌شود.

دکتر روحانی افزود: این نوع اقدامات تروریستی بخشی از توطئه‌ کسانی است که قصد دارند چهره واقعی اسلام و جهاد را مخدوش و بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و امروز همان توطئه‌ای که در افغانستان وجود داشت به منطقه از جمله به لبنان، سوریه و عراق سرایت کرده است.

رییس جمهوری گفت: هدف تروریست‌ها تخریب چهره اسلام و جلوگیری از پیشرفت و توسعه جهان اسلام با ایجاد تفرقه و اختلاف است و این هدف چیزی است که حتماً دشمنان اسلام آن را طراحی کرده‌اند و بی‌تردید یکی از مؤثرترین طراحان آن موساد؛ سازمان جاسوسی صهیونیست‌ها است که در پشت پرده تروریست ها را هدایت و کمک می‌کند.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: امروز برای همگان روشن شده که شهدای ما از جمله شهید صارمی در چه راهی به شهادت رسیدند و کسانی که آنها را به شهادت رساندند چه شرایطی داشته و به کجا وابسته‌اند.

* خبرنگاری، شغل بسیار شریفی است
رییس جمهوری در بخش دیگری از اظهارات خود با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت این روز گفت: شغل خبرنگاری، شغل بسیار شریفی است و خبرنگارانی که به وظایف حرفه‌ای خود عمل می‌کنند، می‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشند.

دکتر روحانی اظهار داشت: خبرنگاران و رسانه‌ها از یک سو می‌توانند اطلاعات صحیح را به جامعه عرضه کرده و باعث آگاهی و تعالی جامعه شوند و همچنین می‌توانند واسطه بسیار خوبی بین جامعه، نظام و دولت باشند.

رییس جمهوری، خبرنگاران و رسانه‌ها را عامل بسیار مؤثری برای پیشگیری از فساد در جامعه دانست و با تأکید بر اینکه باید پدیده شوم فساد را تقبیح کنیم، گفت: فساد موضوعی است که مبارزه دائمی را می‌طلبد و برای مقابله با این معضل، خبرنگاران و رسانه‌ها می‌توانند تأثیر زیادی داشته و در مهار و پیشگیری از آن، مؤثر باشند.

دکتر روحانی گفت: مشکلات اداری و آسیب‌های اجتماعی بسیار زیادی نیز وجود دارد که رسانه‌ها از جمله خبرنگاران می‌توانند با آن مبارزه کرده و آن را مهار کنند.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: امروز کانون خانواده و جامعه با توطئه‌های سازماندهی شده‌ای مواجه است و در پشت بعضی از مفاسد اجتماعی، سازماندهی‌ها و هدایتگری‌هایی وجود دارد که رسانه و خبرنگار می‌تواند در مقابله با آن بسیار مؤثر باشد.

دکتر روحانی تصریح کرد: رسانه‌ها برای ایجاد نشاط در جامعه و پیشگیری از مفاسد و معضلات و آسیب‌های اجتماعی، نقش بسیار مفید و مؤثری دارند.

رییس جمهوری با تأکید بر ارتباط نزدیک دولت با رسانه‌ها، اظهار داشت: دولت علاقمند است ارتباط دو سویه‌ و نزدیکی با رسانه ها و خبرنگاران داشته باشد. به همین دلیل از نقد آنها استقبال می‌کند و در عین حال به آنها توصیه می‌کند که از شرافت و حرفه خود حراست و مراقبت کنند.

دکتر روحانی با اشاره به اقدامات حمایتی دولت از فعالیت‌‌های رسانه‌ها، گفت: دولت قصد دارد لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کند که مجموعه خبرنگاران با انجمن صنفی مرتبط با خود همراه باشند و اگر مشکلی هم وجود داشت از آن طریق نسبت به حل و فصل آن اقدام کنند.

رییس جمهوری افزود: دولت همچنین در زمینه ارائه خدمات و آموزش‌های لازم برای حرفه‌ای کردن خبرنگاران، کاملاً آمادگی دارد.

دکتر روحانی گفت: دولت مصمم است ارتباط بسیار نزدیک و تنگاتنگی با خبرنگاران و رسانه‌هایی که رسالت بزرگی را برعهده دارند، داشته باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار