14 پایگاه اورژانس هوایی در 14 استان برای نخستین بار در کشور فردا (شنبه 18 مرداد ماه) با حضور وزیر بهداشت در استان قم افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ افتتاح همزمان 14 پایگاه اورژانس هوایی در کشور در راستای اجرای یکی دیگر از بسته های طرح تحول نظام سلامت، به منظور کاهش مرگ و میر ناشی از مخاطرات و حوادث جاده ای و تسریع در ارائه کمک های پزشکی به نقاط دور افتاده و سخت گذر  صورت می گیرد.

براساس این گزارش، اجرای طرح امداد اورژانس هوایی، نقش مهمي در بهبود ميزان بقاي بيماران و کاهش چشمگیر آمار کشته شدگان خواهد داشت و ۱۵۰ هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی و مناطق صعب العبور را پوشش امدادی خواهد داد.

این گزارش می افزاید: از آنجا که انتقال زمينی بيماران دارای برخی از محدودیت هایی مثل زمان، مناطق سخت گذر، محدوديت ظرفيت کابين آمبولانس‌ها، تغييرات مکرر سرعت و ترافیک است، انتقال هوايی به موقع مصدومان به مراکز درمانی یک ضرورت ملی محسوب می شود.

گفتنی است: افتتاح پایگاههای اورژانس هوایی در شهرهای تهران، تبریز، اهواز، کرمان ، کرمانشاه، قم، زاهدان، مازندران، بوشهر، شاهرود، شیراز، اصفهان، قزوین و مشهد خواهد بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار