وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر به استان چهارمحال و بختیاری با حضور در شهرستان بروجن از بیمارستان 220 تختخوابی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، سید حسن هاشمی در جریان بازدید از بیمارستان 220 تختخوابی شهرستان بروجن گفت: این پروژه با کمبود نیروی انسانی مواجه است و حل این مشکل نیازمند کمک مدیریت توسعه سازمان ومنابع انسانی است.

وزیر بهداشت در حاشیه این بازدید از روند اجرای برنامه تحول نظام سلامت در استان چهارمحال وبختیاری اظهار رضایت کرد و افزود: خوشبختانه این استان تاکنون به همت مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و تلاش کلیه پرسنل به ویژه پزشکان و سایر کادر درمانی در اجرای برنامه موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به افزایش رضایتمندی مراجعین مراکز درمانی و ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات تشخیصی و درمانی در این استان افزود: تا پایان سال جاری شاهد تحول در خدمات حوزه سلامت به ویژه اورژانس پیش بیمارستانی خواهیم بود.

 هاشمی با بیان اینکه، هم اکنون اورژانس پیش بیمارستانی با کمبودهایی مواجه است  افزود: پیگیری نمایندگان در مجلس شورای اسلامی بی نتیجه نخواهد ماند و می تواند زمینه برطرف کردن برخی از این مشکلات را فراهم نماید.

وی اضافه کرد: نمایندگان باید تلاش خود را برای پیش بینی اعتبارات لازم از محل بودجه سال 94 برای حوزه سلامت داشته باشند.

وزیر بهداشت با اشاره به دست آوردهای برنامه تحول نظام سلامت افزود: تحول سیستم بهداشت از دیگر برنامه های وزارت بهداشت است لذا تسریع و تحقق اهداف برنامه تحول سلامت وبرنامه های مد نظر این وزارت نیازمند کمک دولت محترم می باشد.

به گفته وی، تا پایان سال جاری به تعداد آمبولانس های پایگاه های اورژانس کشور افزوده می شود که با توجه به نیاز استان چهارمحال و بختیاری تعدادی از این آمبولانس ها نیز در اختیار این استان قرار داده می شود.

 هاشمی در خصوص بسته ترویج زایمان طبیعی گفت: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت آمار سزارین در این استان 5 درصد کاهش داشته است.

وی شاخص سلامت مادر و کودکان را در این استان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: توجه به سلامت مادران به عنوان محور سلامت خانواده  وک ودکان از شاخص ای مهم بهداشتی است که خوشبختانه در این استان به خوبی به آن توجه شده است.

براساس این گزارش، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز گفت: هم اکنون بیمارستان ولی عصر(عج) بروجن با دارا بودن بخش های عمومی، جراحی (عمومی، چشم، گوش، اورولوژی، ارتوپدی) ، اطفال، NICU ، ICU ، CCU و زایشگاه، زنان، دیالیز و تلاسمی به مردم شهرستان خدمات ارائه می کند.

 مرتضی هاشم زاده ضریب اشغال تخت بیمارستان ولی عصر(عج) بروجن را 49 تا 58 درصد اعلام کرد و افزود: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت ضمن ارتقاء خدمات این بیمارستان بر آمار مراجعین آن نیز افزوده شده است.

به گفته وی، در طول اجرای برنامه، ضریب اشغال تخت 6 تا 8 درصد افزایش داشته است.

 هاشم زاده گفت: این بیمارستان در زمینه ترویج زایمان طبیعی نیز عملکرد مثبتی داشته است به گونه ای که بررسی آمار از کاهش 7 درصدی سزارین و افزایش تمایل مادران باردار به انجام زایمان طبیعی در این مدت خبر می دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار