معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: 5 استان همدان، اردبیل، تهران، زنجان و فارس در سالهای آینده میزبان مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حمید رضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عصر دیروز در مراسم افتتاحیه مرحله کشوری سی و دومین مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی گفت: دانش‌آموزان قرآنی می‌بایست در عرصه‌های ورزشی، فضاهای مجازی، علم و دانش، ادب و اخلاق ،‌حوزه‌های اجتماعی وحضور درتشکلهای دانش‌آموزی فعال و در همه صحنه‌‌ها حضور داشته باشند و سعی کنند در این زمینه ثابت قدم باشند.

وی درادامه افزود: فکر نکنید فقط با پرداختن قرائت قرآن کریم، صحیفه سجادیه، اذان ،‌احکام و یا ... از حرکت در صحنه های دیگر کفایت می‌کند بلکه این آغازی برای حضور در صحنه‌های دیگر است.

کفاش ادامه داد : بگذارید جامعه بفهمد دختران عفیف و با حجاب درهمه‌ صحنه‌های علمی واجتماعی می‌تواند ممتاز باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین اظهار داشت: این توصیه شهید بزرگ انقلاب اسلامی شهید مطهری است که می‌فرمود از خودتان موجودی درتراز جامعه اسلامی بسازید.به همین سبب برای شما دانش‌آموزان آینده درخشانی را آرزومندم.

کفاش اضافه کرد: 5 استان کشور به نامهای همدان، فارس، اردبیل، زنجان و تهران در 5 سال آینده به جمع میزبانان مسابقات قرآن کریم خواهند پیوست.

معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درحاشیه مراسم افتتاحیه سی و دومین مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی در جمع خبرنگاران گفت:  دانش‌‌آموزان ممتاز قرآنی در دو بخش دختران و پسران در طول تابستان و در دو استان کشور حضور پیدا کرده اند که در حال حاضر این مسابقات دربخش دختران در مشهد مقدس در حال برگزاری است.همچنین بنا داریم به لحاظ کمی و کیفی برنامه‌ها را گسترش داده و برنامه های آموزشی بسیاری را در زمینه قرآنی طراحی کنیم.

وی افزود: علاوه بر این فعالیت‌ها عمره دانش‌آموزی، تنظیم سفر به عتبات عالیات، زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس ، توسعه اردوهای راهیان نور واردوهای زیارتی درطول سال تحصیلی برای دانش‌آموزان برنامه ریزی شده است.

کفاش ادامه داد: ما معتقدیم کار دانش‌آموز می‌بایست به خود او واگذار شود بنابر این تقویت تشکلهای دانش‌آموزی درحوزه بسیج دانش‌آموزی ، اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش ‌آموزان، جمعیت جوانان هلال احمر و سایر تشکلها در برنامه‌ها به آن توجه شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های معاون پرورشی و فرهنگی گفت: تقویت کانونهای فرهنگی- تقویتی مانند اماکن مذهبی، توسعه اردوگاه‌‌ها و ایجاد مراکز خدمات روانشناختی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

کفاش خاطر نشان کرد: امسال آثار شهید مطهری را به زبان دانش‌آموزان درحال بازنویسی هستیم که در حاشیه مسابقات کتاب‌خوانی دانش‌آموزان ارائه می‌شود.همچنین آشنایی با سیره اهل بیت و حفظ موضوعی آیات قرآن کریم از جمله‌ برنامه‌‌های جدید ما خواهد بود که با شروع سال تحصیلی به مجموعه‌‌ برنامه‌های تربیتی مدارس اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرهنگی ، وزارت ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار