اینکه در آینده به چه شغلی مشغول شویم و در دانشگاه در چه رشته ای تحصیل کنیم، نیازمند داشتن اطلاعات کافی از رشته های تحصیلی است، همین مسئله اهمیت مشاور تحصیلی را روشن می کند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اکثر والدین و دانش آموزان از ضرورت مشاور تحصیلی برای فرزندانشان غافل هستند و بدون طی کردن فرآیند مشاوره تحصیلی در طول دوران تحصیل برای فرزندان خود بنابه علاقه شخصی شان فرزندشان را مجاب به تحصیل در رشته ای می کنند که فرزندشان به آن علاقمند نیست.
 
مرتضی ناظمی کارشناس و مشاور تحصیلی درباره اهمیت مشاوره تحصیلی گفت: "نیاز به راهنمایی و مشورت با افراد کارشناس موجب می شود راه حل های مناسب به افراد ارائه شود، خصوصا در مقاطعی که فرد در معرض انتخاب های مهم قرار دارد، در واقع مشاور تحصیلی کمک می کنند. ویژگی ها و استعدادهای خود را بهتر بشناسد و در انتخاب آینده شغلی خود تصمیم بهتری بگیرد، چرا که در تصمیم گیری آینده شغلی فقط استعداد و علاقه خود دانش آموز مهم است نه علایق شخصی خانواده ها و باید این امر با مشاور تحصیلی و مشورت با کارشناس صورت بگیرد.
 
وی همچنین اضافه کرد: فرآیند مشاوره تحصیلی باید از سال اول دبیرستان آغاز شود و پیوسته دنبال شود تا خود برای انتخاب رشته دانشگاهی خود دچار مشکل نشود، چرا که مشاور تحصیلی تلاش می کند استعداد و علایق دانش آموز را شناسایی کند و با شرایط جامعه وفق دهد و در نهایت بهترین تصمیم را برای دانش آموز بگیرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: والدین باید به این نکته توجه داشته باشند موفقیت در تحصیل تنها راه موفقیت نیست، بلکه پرورش استعدادها هر فرد باید در اولویت باشد و تحصیل می تواند یکی از راه ها باشد و انتخاب رشته تحصیلی دانشگاه را باید به خود دانش آموز و مشاور تحصیلی واگذار شود و والدین به عنوان یک مشاور تکمیلی حضور داشته باشند.
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: شغل ، مشاور ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار