استراتژیک دانستن و در اولویت قرار گرفتن مقوله سلامت در اولویت های نخستین دولت، مرهون تلاش خبرنگاران است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که شب گذشته با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونین و مدیران روابط عمومی دانشگاههای علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی و جمع کثیری از خبرنگاران حوزه سلامت کشور برگزار شد، گفت: خبرنگاران بار سنگین مسئولیت روشنگری مردم را به دوش می کشند و این تلاش مقدس، هستی آنها را در خود حل می سازد.

 زارع نژاد با بیان این که خبرنگاران شرافت قلم را چراغ راهنمایی برای عمل به اصول حرفه ای چون حفظ منافع مردم و ارجح دانستن آن در هر شرایطی می دانند، گفت: مسئولیت مذکور به عنوان رکنی از ارکان، در دفاع از حقوق مردم و در کنار مسئولان نقش موثر و تعیین کننده ای دارد.

وی افزود: در این نقش عظیم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان آن، خود را در کنار خبرنگاران می بینند و نقدهای علمی و جدی آنان را موهبتی الهی برای مجموعه تلقی می کنند ضمن آن که استراتژیک دانستن مقوله سلامت و در اولویت های نخستین دولت قرار گرفتن آن مرهون تلاش های خبرنگاران در یک سال گذشته است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت یادآور شد: دیدار بی تکلف وزیر بهداشت با خبرنگاران، حضور ایشان در جمع آنان در رویدادهای مختلف، ایجاد فرصت برابر برای همه خبرنگاران به منظور طرح پرسش و ارائه پاسخ و حفظ و تقویت سرمایه های اجتماعی ای چون رسانه و خبرنگار و بازسازی سرمایه های اجتماعی مهم تر، چون اعتماد مردم، نشانگر اهمیت رسانه و توجه وزارت بهداشت به این مهم است.

وی گفت: معتقدیم بزرگداشت روز خبرنگار نه فقط در روز 17 مرداد، که در تمامی روزهای سال علاوه بر تقویت عملکرد وزارت بهداشت می تواند به همبستگی ملی، همراهی اهل فرهنگ و اندیشه با حوزه های اجرایی کشور، ایجاد امید به آینده در مردم، بها دادن به یکدیگر برای اداره کشور بر اساس توانایی ها و شایستگی ها و دلگرمی همگانی برای عبور از فرصت سوزی ها و عقب ماندگی های گذشته منجر شود.

 اطلاع رسانی در حوزه سلامت متمایز تر و حساس تر از سایر حوزه هاست

مشاور وزیر بهداشت با بیان این که همه ما می دانیم که اطلاع رسانی در حوزه سلامت متمایزتر و حساس تر از سایر حوزه ها است، گفت: از همین رو حوزه سلامت نیاز به خبرنگارانی دارد که به صورت حرفه ای اخبار موثق را در اختیار مردم قرار می دهند. ضمن این که انتشار اخبار موثق از بعد روانی و اجتماعی نیز می تواند تاثیرات چشمگیری روی مخاطبان داشته باشد که خوشبختانه در حال حاضر در رسانه های مروج سلامت، از حضور چنین خبرنگارانی بهره مند هستیم.

وی تصریج کرد: از آنجا که انعکاس خبر درست و امید آفرین لازمه زندگی امروزی جامعه در حال رشد است، چه خوب است اتفاقات چشمگیری که اخیرا در حوزه سلامت روی داده است به گونه ای به مردم منتقل شود که موجی مثبت ایجاد کند و در عین حال توقعات و انتظارات هم به درستی مدیریت شوند.

 ضرورت تعامل و هم افزایی مشترک برای تحقق سیاست های کلی سلامت

وی با تاکید بر این که خبرنگاران به عنوان حلقه های رابط میان مردم و متولیان امر سلامت کشور نقش موثری در اصلاح رفتارهای مصرفی مردم دارند، گفت: بنابراین باید انتشار اخبار به گونه ای باشد که از تقاضاهای القایی و غیر ضروری پرهیز شود تا بتوانیم انتظارات را در حد توانمان مدیریت کنیم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در همین راستا لازم است با هم افزایی و تعامل در راستای تحقق سیاست های کلی سلامت به صورت مشترک تلاش کنیم تا بتوانیم به اهداف متعالی، در عرصه سلامت برسیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار