مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان ایلام گفت: عملیات اجرایی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بدره آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  علی حسین احمدی  با اعلام این خبر گفت : برای اجرای مرحله اول ساخت ساختمان کمیته امداد امام خمینی  این شهرستان در زمینی به مساحت 400 متر مربع بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار اولیه اختصاص یافته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان ایلام همچنین از راه اندازی کارگاه تولید فرش در شهرستان بدره خبر داد و گفت : شهرستان بدره با تولید سالانه دو هزار و 800 متر مربع فرش دست بافت مهمترین قطب تولید فرش دراستان محسوب می شود.
احمدی بیان داشت: فرش دستباف یکی از مزیت های بالقوه استان ایلام است که می تواند بیکاری را به دلیل تمایل زیاد افراد برای اشتغال در آن کاهش دهد و اگر متولی و سیاستگذار در حوزه فرش داشته باشیم با توجه به بافت و کیفیت آن این محصول می تواند جایگاه خود را در کشور پیدا کند.
وی افزود: دو هزار و 250 بافنده فرش تحت پوشش این نهاد در 1500 کارگاه خانگی فعالیت می کنند و سالانه یک‌هزار و 500 متر مربع فرش در ایلام بافته می‌شود و ارزش اقتصادی این میزان فرش بافته شده توسط مددجویان زیر پوشش کمیته امداد 7 میلیارد ریال برآورد شده است.
احمدی تصریح کرد: بازارهای داخلی و خارجی از مشتریان فرش دستبافت استان ایلام بوده که از فرش استان ایلام استقبال می‌کنند.
احمدی ارزش ریالی فرش های تولیدی بافندگان ایلامی زیر پوشش این نهاد در سال گذشته را 43 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پارسال بافندگان زیر پوشش دو هزار و 250 متر مربع فرش از نوع کرک و ابریشم تولید کردند که ارزش آنها بدون احتساب تابلو فرش 34 میلیارد ریال بود.
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بدره ، تولید ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.