هاشمی گفت: افتتاح اورژانس هوایی قدمی در راه استقرار عدالت برای دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی مردم در سراسر کشور است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،  سید حسن هاشمی در مراسم افتتاحیه اورژانس هوایی کشور در استان قم ضمن تبریک به پرسنل اورژانس در سراسر کشور، گفت: عدالت مطالبه همه ملت ها است و ملت ایران نیز همواره دنبال آن بوده و در این مسیر جان فشانی های زیادی کرده است.

وزیر بهداشت افزود: امروز این خدمت نیز قدمی در راه استقرار عدالت برای دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی است که امیدواریم در ماه ها و سال آینده به کمال خود برسد و مردم در سراسر کشور  بتواند در صورت بروز حادثه از خدمات بهنگام پزشکی استفاده کنند.

 هاشمی تاکید کرد: ما علاقه مندیم همانطور که در شهرها این خدمات ارائه می شود، در نقاط مرزی و راه های صعب العبور نیز مردم بتوانند از خدمات بهنگام استفاده کنند. خوشحالیم که امروز اورژانس 115 هوایی می شود و امیدواریم که 14 پایگاه تحت پوشش با همت نیروی های ارتش و هوانیروز به تعداد مورد نظر ارتقا یابد و تقاضا داریم بخش خصوصی نیز در این زمینه یاری رسان باشد.

به گفته وی دولت و ارتش نیز در صورت علاقه حضور بخش خصوصی به این خدمات، مشوق هایی را برای آنها تعریف می کند. دکتر هاشمی افزود: در قالب طرح تحول سلامت آرزو ها و انتظارات زیادی داریم همراهی همه دستگاه ها را می طلبیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این اتفاق مهم را در استان قم به برکت کریمه اهل بیت و حضور مراجع تقلید به فال نیک می گیریم و امیدواریم در ادامه دولت یازدهم بخشی از مشکلات مردم را در حوزه بهداشت و درمان سامان دهیم.

خدمات اورژانس یکی از شاخص های مهم ارزیابی تمامی عرصه های سلامت است

بر اساس این گزارش، دکتر ایرانی خواه، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با اشاره به این که افتتاح مراسم اورژانس هوایی  در راستای طرح تحول نظام سلامت و در استان قم جای افتخار دارد، گفت: با توجه به این که خدمات اورژانس از شاخص های مهم ارزیابی تمامی عرصه های سلامت است، این حرکت در جهت رضایت مردم می تواند بسیار مفید باشد.

 ایرانی خواه با اشاره به اینکه آمار مرگ و میرهای جاده ای بخصوص در استان قم بسیار بالا است و دسترسی به مناطق صعب العبور ممکن نیست، گفت: این تحول می تواند علاوه بر ایجاد آرامش خاطر مردم، افتخاری در سطح بین المللی باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی این افتتاح صورت می گیرد و امیدواریم طلیعه متبرکی برای بهبود و تکمیل زیرساخت های استان قم باشد.

مناطق محروم در این طرح، بیشترین منفعت را خواهند برد

در ادامه این مراسم دکتر صابری نیا، رییس مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی کشور نیز گفت: طرح اورژانس هوایی نیاز به 40 پایگاه دارد که ما توانستیم تعداد 14 پایگاه از این طرح را در کشور افتتاح کنیم. وی افزود: پایلوت های اولیه این طرح در سالهای اخیر با نواقصی همراه بوده و سعی کردیم این نواقص را در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت به حداقل برسانیم.

به گفته وی جلسات متعددی برای توسعه اورژانس پیش بیمارستانی تشکیل شده و بر اساس توانمندی هایمان و بررسی راه های فرعی و مناطق صعب العبور توانستیم در فاز اول، طرح اورژانس هوایی را در 14 استان راه اندازی کنیم.

 صابری نیا ادامه داد: در این طرح مناطق محروم بیشترین منفعت را خواهند برد. امیدواریم با همتی که در اجرای این طرح وجود دارد و با حمایت های مجلس و دولت بتوانیم مناطق تحت پوشش طرح امداد هوایی را گسترش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: پوشش مناطق صعب العبور و کاهش زمان رسیدن اورژانس زمینی بر بالین بیمار از عمده اهداف طرح امداد هوایی است. 

گفتنی است مراسم افتتاحیه اورژانس هوایی کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون درمان وزارت بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، رییس مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی کشور،مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، استاندار استان قم و مسئولان بیمارستان شهید بهشتی این استان، پرسنل بخش اورژانس و برخی مقامات انتظامی و نظامی در بیمارستان شهید بهشتی برگزار شد و بالگرد امداد هوایی به صورت نمادین به پرواز در آمد و بعد از یک دقیقه مجددا فرود کرد. 

شایان ذکر است، اورژانس هوایی کشور علاوه بر استان قم به طور همزمان در 13 استان ایلام، همدان، خراسان رضوی، تبریز،  سمنان، مازندران، قزوین، آذربایجان شرقی، خوزستان، بوشهر، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد .



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
حسین
۱۴:۲۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
یه فکر هم برای کمبود نیروی اورژانس ۱۱۵ کنید
آخرین اخبار