نایب رئیس هیئت مدیره بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد از افزایش 15 تا 17 درصدی ارجاع بیماران به این بیمارستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، محمود رضا فیاض نایب رئیس هیئت مدیره بیمارستان تخصصی میلاد در نشست خبری خود که امروز در سالن اجتماعات غرضی این بیمارستان برگزار شد در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: از سال گذشته تعداد ورودی درمانگاه‌ها را 5 تا 10درصد افزایش داده ایم و با هماهنگی‌های انجام شده با راهنمایی و رانندگی ترافیک میدان را کم کرده‌ایم.

وی با اشاره به اصلی‌ترین چالش این بیمارستان گفت: رسیدن به طرح ارجاع در داخل سازمان تامین اجتماعی مهمترین دغدغه ما است و با اجرای طرح تحول سلامت نیز بار مراجعات به این بیمارستان کاهش نداشته است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت خدمات این بیمارستان به گونه‌ای است که بیماران رضایت‌مندی کیفی را از خدمات دارند، گفت: 90 درصد ضریب اشغال تخت را داریم که بالاترین میزان در بین بیمارستان‌های کشور است و متوسط اقامت بیمار نیز 3.7 است.

بر روی 60 خط نوبت دهی تلفنی انجام می‌شود
وی در ادامه در خصوص افزایش خدمات رفاهی بیماران بیان داشت: در حال حاضر حدود 25 درصد نوبت دهی به صورت اپراتور خودکار و اینترنتی است  و از اول شهریور ماه تمامی نوبت دهی‌ها به جز موارد خاص از طریق شماره تلفن 84090 انجام می شود.

وی همچنین به راه اندازی سیستم ام آر آی 24 ساعته در این بیمارستان اشاره کرد و گفت: طی یک ماه اخیر ام آر آی جدید با کیفیت کامل انجام می شود و این بیمارستان با پیشرفت‌های خوبی که در زمینه سیستم ارجاع داشته است، بیمارانی که براساس این سیستم به این بیمارستان می‌آیند پشت نوبت نمی‌مانند.

وی همچنین با بیان اینکه 98 درصد مراجعه کنندگان به این بیمارستان با دفترچه تامین اجتماعی پذیرش می شوند، تصریح کرد: پذیرش بیمار از هر مرکزی انجام می شود اما اولویت با مراکز تامین اجتماعی است و در نظر داریم تا در راستای ارجاع یا درمانگاه‌ها را به خارج از محیط بیمارستان منتقل دهیم که کارهای اولیه آن انجام شده یا در محل خود بیمارستان محلی را جدا از سیستم بستری و محلی را پاراکلینیک برای درمانگاه در نظر بگیریم.

وی همچنین با اشاره به استاندارد کشوری در خصوص نسبت پرستار به تخت گفت: بیمارستان میلاد دارای هزار و 160 تخت است که در مورد سیستم پرستار دارای کمبود هستیم و هنوز به چارت خودمان هم نرسیده‌ایم و نسبت پرستار به تخت حدود یک و نیم یا 1.7 است.

مدیر عامل بیمارستان تخصصی میلاد همچنین در مورد زیر میزی اظهار داشت: زیرمیزی خط قرمز ما است و در این بیمارستان به رسمیت شناخته نشده و هر نوع شکایت اثبات شده از سوی بیمار مصادف با قطع همکاری با پزشک مربوطه و ارجاع وی به مراجع قضایی است.

وی در پایان به گسترش حجم میزان دیالیز در این بیمارستان اشاره و اذعان داشت: با توجه به جا افتادن پیوند کلیه در این بیمارستان 70 مورد انتقال کلیه جسد داشته‌ایم و چنانچه با همین روند بخش دیالیز را جلو ببریم تا پایان سال می‌توانیم 20 هزار دیالیز را انجام دهیم.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار