در جوامع پر هیاهوی امروزی رفتارهای پرخاشگر و ستیزه‌جو مشاهده می‌شود و درصد بالایی از مردم عصبی بوده و بر سر هر موضوع ناراحت کننده‌ای به بحث و مشاجره با دیگران می‌پردازند.

 نغمه منصوری روانشناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: اکثر مواقع رفتارهای غیر منطقی و بچگانه از خود بروز می‌دهند و هرگز نمی‌توانند برنامه منظم و درستی در زندگی داشته باشند.

وی ادامه داد: گاهی مواقع می‌توان این افراد را از دیگران براحتی تشخیص داد چراکه ممکن است خود را زیر پوششی تقلبی محقی کنند و در برابر دیگران تا آنجا که می‌توانند برخورد مناسبی داشته باشند.

منصوری تصریح کرد: افراد عصبی معمولا به خود دروغ می‌گویند و از پذیرش واقعیت‌ها طفره می‌روند، به جای اینکه با ناکامی‌های خود منصفانه و صحیح برخورد کنند یا نقاط ضعفشان را بپذیرند از مشکلاتشان فرار می‌کنند و دیگران را مسبب ناراحتی‌های خود را می‌دانند.

این مشاور و روانشناس خانواده اظهار داشت: این افراد معمولا بعد از هر برخورد تند وبد با دیگران احساس شرمندگی و گناه می‌کنند و این احساس در وجود آنها دائمی خواهد شد. بنابراین به آنها کمک کنید این احساس آزار دهنده در وجودشان را از میان بردارند.

چگونه می‌توان به یک فرد عصبی کمک کرد؟ شما می‌توانید در برابر رفتار تندشان ملایمت به خرج دهید و هرگاه احساس کردید برنامه‌ای صحیح و مناسب برای زندگی‌شان دارند، آنها را تشویق و به پیشبرد بی‌کم و کاست برنامه‌هایشان کنید. همچنین این افراد را به شرکت در موقعیت‌های اجتماعی و برنامه‌های گروهی تشویق کنید. با این کار علاقه آن‌ها به مردم بیشتر می‌شود و دیگر اجتماع گریز نخواهند بود،‌ در میان جمع بودن به آن‌ها کمک می‌کند به تدریج احساسات بد و منفی را از وجود خود دور کنند.

انتهای‌پیام/ 
برچسب ها: احساسات ، عصبی ، منفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار