رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری گفت: من از هیچ امتیازی برای رسیدن به این منصب استفاده نکرده‌ام و هیچ ارتباطی با هیچ حذب و جناحی هم ندارم، چون کار من علمی است و هیچ مسئله حذبی و جناحی مرا به صندلی مسئولیت وزارت علوم دعوت نکرده است.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش‌های وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: من از هیچ امتیازی برای رسیدن به این منصب استفاده نکرده‌ام و هیچ ارتباطی با هیچ حذب و جناحی هم ندارم چون کار من علمی است و هیچ مسئله حذبی و جناحی مرا به صندلی مسئولیت وزارت علوم دعوت نکرده است.

رضوان طلب تصریح کرد:در رابطه با اعضای هیئت علمی و مسائل سیاسی که در این رابطه وجود دارد باید بگویم که چهار استادی که در این رابطه مورد بررسی وضعیت سیاسی قرار گرفتند نفر اول آنها حکمی از دیوان عدالت اداری داشت نفر دوم با توجه به اینکه درخواست مرخصی بدون حقوق کرده بود این درخواست بدون جواب باقی مانده و کمیته دانشگاه او را اخراج کرده بود در حالی که این مسئله نیز اصلا نیز سیاسی نبوده است. سومین نفر استاد بازنشسته‌ای بود که اعاده خدمت کرده بود و نفر چهارم نیز حکم انتصاب آن مشکل داشته، بنابراین اصلا مسئله سیاسی مطرح نبوده است.

وی افزود:در رابطه با وزیر علوم رضا فرجی دانا نیز باید بگویم که این فرد مرد اخلاق و قانون گرا است و اصلا در مسائل شخصی و یا حذبی دخالت نداشته است و اصلا وزیر علوم دخالتی در هیئت اجرایی مرکز جذب ندارد.

وی در ادامه در خصوص جذب اعضای هیئت علمی و تامین بودجه این مرکز اظهار داشت: فرایند جذب از سال 88 تاکنون 9 فراخوان عمومی داشته و تمام کسانی که متقاضی جذب هستند طی فراخوان به مرکز جذب ثبت نام می کنند.

رضوان طلب اظهار داشت: در هر سال دو بار فراخوان جذب و سایت این مرکز برای اعلام نیاز باز می شود که یکی در شهریور و دیگری در بهمن ماه است و در این 9 فراخوان 370 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 6 هزار و 428 نفر مورد تایید و 5 هزار نفر به مصاحبه دعوت شده‌اند و 18 نفر پرونده آنها مورد تجدید نظر قرار گرفته و 133 هزار نفر نیز عدم اولویت در پرونده آنها ثبت شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار