امشب، ماه به حضیض مداری خود در آسمان می‌رسد و شما می‌توانید زیباترین ماه بدر سال را در آسمان مشاهده کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،ماه امشب در گردش مداری خود به دور زمین به نزدیک ترین فاصله از زمین می‌رسد، در این زمان ماه کامل است و با حضیض مداری بسیار بالای این سیاره و نزدیکی آن به زمین شما ماه را بزرگتر از اندازه واقعی آن در آسمان مشاهده خواهید کرد.


پدیده اَبرماه یا سوپرمن موجب می‌شود تا ماه از دید ناظر زمینی ۱۴ درصد بزرگتر و ۳۰ درصد درخشان‌تر جلوه کند و این عامل مهمی در جذب مردم و عکاسان نجومی برای تماشای این پدیده جالب است.


مهدی بصیرت‌نیا مدرس نجوم در گفتگو با ایمنا با اشاره به پدیده ماه شب چهارده در آسمان ۱۹ مرداد، بیان داشت: در ماه تابستان در تاریخ‌های ۱۲ جولای، ۱۰ آگوست و ۹ سپتامبر زمینیان شاهد پدیده اَبرماه در آسمان خواهند بود، در این زمان ماه در گردش ماهانه به دور مدار بیضوی خود به حضیض مداری خود یا همان نزدیک‌ترین فاصله از زمین رسیده و در همین زمان بزرگتر از دیگر زمان ها در آسمان نمایان می‌‌شود.


وی با بیان اینکه ماه در ۱۹ مرداد سال جاری در مدت زمان برابر با حضیض، کامل می‌شود، افزود: بنابراین این بهترین زمان برای جذابیت ماه در آسمان خواهد بود که بسیاری از عکاسان نجومی را جذب خود می‌‌کند.


این مدرس نجوم با اشاره به اینکه در ساعت ۱:۵۱ بامداد روز ۱۸ مرداد، اهالی زمین شاهد اختفای خرشان ستاره بتا- جدی با ماه و با قدر ۳ خواهند بود، خاطرنشان کرد: در ساعت ۲۲:۱۳ ماه در خضیض مداری قرار می‌گیرد و در ساعت ۲۲:۳۹ ماه کامل را در آسمان مشاهده می‌کنید که این ماه بزرگترین ماه بدر سال در سال ۹۳ است.

برچسب ها: ماه ، امشب ، زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار