تا کنون 6 بسته از 7 بسته طرح تحول نظام سلامت کشور اجرایی شده است .

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت:

اجرابی شدن 6 بسته طرح تحول نظام سلامت کشور

تا کنون 6 بسته از 7 بسته طرح تحول نظام سلامت کشور اجرایی شده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به آخرین وضعیت طرح تحول نظام سلامت کشور افزود : می کوشیم تا به برنامه جامع سلامت که اولین گزینه مد نظر در سند چشم انداز توسعه در افق 1404 است برسیم .

موهبتی همچنین در خصوص اعتبارات بخش سلامت کشور گفت : در بحث بودجه مصوب سال 93 برای بخش بهداشت و سلامت ، با کمک مجلس توفیقات خوبی حاصل شده است و همچنین 1 درصد مالیات ارزش افزوده و 44 هزار و 800 میلیارد تومان ازمحل یارانه ها نیز اختصاص می یابد.

معاون حقوقی وامور مجلس وزیر بهداشت با بیان اینکه در نظام سلامت باید به دنبال منابع پایدار باشیم افزود: با اختصاص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به بخش بهداشت و درمان ، مردم از خدمات ارائه شده در بیمارستانها ومراکز درمانی بهره مند شده اند و رضایت کامل دارند.

دکتر هاشمزهی نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم از تخصیص اعتباراتی برای بخش سلامت خراسان جنوبی خبر داد و گفت : با تصویب مجلس ، در حوزه سلامت به دولت منابع خوبی اختصاص داده شده که برای تکمیل پروژه های نا تمام از جمله بیمارستانهای 32 تختخوابی شهرستانها و کمک به مردم برای کاهش هزینه های بخش درمان صرف خواهد شد .

در پایان این مراسم کاظم قائمی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند معرفی و از زحمات قاسم کریمی رئیس سابق قدردانی شد .

کاظم قائمی دارای مدرک فوق تخصصی جراحی مغز و اعصاب است .


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.