نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان شهرستان سروآباد خبر داد

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران  سنندج، امید کریمیان در جریان بازدید از بیمارستان 32 تختخوابی شهید چمران سروآباد که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام شد گفت: عملیات اجرایی بیمارستان 32 تختخوابی سروآباد از سال 88 آغاز شد و متاسفانه با گذشت یک سال از افتتاح این بیمارستان در دولت دهم هنوز قسمت های اصلی آن تکمیل نشده است.

وی افزود: هم اکنون فقط بخش های درمانگاه، آزمایشگاه و داروخانه بیمارستان در حال خدمت رسانی بسیار ضعیف هستند و قسمت های اصلی آن همچنان ناتمام بوده و این خود مشکل بزرگی برای مردم شریف شهرستان سروآباد است که مجبورند برای درمان رنج سفر به شهرهای مریوان و سنندج را متحمل شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه امسال مبلغ 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای تکمیل این بیمارستان تخصیص داده شده، و قرارداد تکمیل پروژه با پیمانکار مربوطه منعقد شده است.

وی با اشاره به وضعیت فعلی بیمارستان گفت: پروژه بیمارستان سروآباد هم اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار می رود با صرف هزینه تخصیص داده شده، شاهد تکمیل 5 درصد باقی مانده بیمارستان در آینده‌ای نزدیک باشیم.

کریمیان افزود: امید است بعد از تکمیل قسمت‌های اصلی بیمارستان توسط وزارت راه و شهرسازی، بیمارستان تحویل دانشگاه علوم پزشکی کردستان شود، تا دانشگاه بتواند با ارائه خدمات به مردم شریف سروآباد، از ازدحام بیماران سروآبادی مراجعه کننده به بیمارستان‌های مریوان کم کند.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی در بیمارستان‌های سروآباد و مریوان خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی حوزه بهداشت و درمان در دو شهرستان سروآباد و مریوان نسبت به میانگین استانی و کشوری بسیار پایین بوده و ضروری است مسئولان نسبت به بهبود این وضعیت اقدام کنند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.