طی سال‌های اخیر توجه شمار زیادی از ایرانیان به ویژه در کلان شهرهای کشور به خدمات جوان‌سازی معطوف شده است و در این بین آقایان نیز این غافله جا نمانده‌اند.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، طبق آمار رسمی وزارت بهداشت ایران طی یک سال گذشته اقدام به جوان سازی چهره و بیش از همه تزریق بوتاکس در میان مردان ایرانی در مورد 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

آمارها حاکی از آن است که متوسط هزینه سالانه تزریق بوتاکس طی دو سال اخیر معادل 100 میلیارد دلار بوده است.

حسین ابراهیمی‌مقدم جامعه‌شناس در این‌باره گفت: در گذشته این ذهنیت وجود داشت که مردها باید چهره های خشن و رفتارهای خیلی مردانه داشته باشند حتی این ضرب‌المثل وجود داشت که مرد باید همیشه روی صورتش سایه وجود داشته باشد یعنی باید به گونه‌ای اخم کند که روی صورتش سایه دیده شود.

این در حالی است که این نگرش تا حدود بسیار زیادی تغییر کرده و این توقع از مردها می‌رود که رفتارهای مهربانانه و انسان‌گرایانه‌ی بیشتری داشته باشند پس این امری طبیعی است که مردان به دنبال این باشند که اخم صورتشان را با وسایلی مثل بوتاکس از بین ببرند. چون بوتاکس عضله‌های روی پیشانی را فلج کرده و اخم فرد نیز به تدریج از بین می رود.

وی در ادامه اظهار داشت: بحث جوان ماندن از گذشته‌های دور مورد توجه بوده است به طوری که اسکندر مقدونی نیز به‌دنبال آب حیات بود تا بتواند همواره جوان بماند. این که فرد بتواند کارها و اعمالی را انجام دهد که بیشتر جوان بماند و طول عمر بیشتری داشته باشد همیشه در ذهن بشر بوده است و امروزه این تصور و.جود دارد که با رنگ کردن موهای سپید و یا جوان‌سازی پوست به وسیله بوتاکس می‌توانیم این جوانی را طولانی کنیم.

ابراهیمی‌مقدم در ادامه تصریح کرد: این قضیه به خودی خود کار نادرستی نیست خصوصا اگر از راه های درست و سالم مثل ورزش‌ کردن، تغذیه مناسب، استراحت کافی یا مواردی از این دست استفاده شود و به جوان ماندن کمک کند. اما استفاده از مواد شیمیایی تاثیرات جانبی هم نیز به‌دنبال دارد که می‌تواند مشکلاتی را برای فرد به‌وجود آورد.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از عوامل تاثیرگذار در این‌باره تبلیغات است. متاسفانه ما شاهد این هستیم که برخی از کالا‌ها کارائی که دربا‌ره‌اش تبلیغ می‌شود را ندارد ما با تبلیغات گسترده و به فروش می‌رسد و به بعضاً به عنوان یک کالای اساسی به نظر می‌آید.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در بعضی از کشورها مثل ایران بحث‌های متفاوتی درباره‌ی زیبایی‌شناسی جدیداً مورد توجه قرار گرفته است که عمل جوان‌سازی پوست و چهره به وسیله‌ی بوتاکس توسط آقایان یکی از همین مباحث است: اما آقایانی که علاقه‌‌مند به جوان ماندن هستند می‌توانند به جای استفاده از این سم شیمیایی از راهکارهای گفته شده نیز بهره ببرند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مرد ، جوانی ، حیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار