معاون پرستاری وزارت بهداشت از تشکیل تیم اجرای قانون تعرفه گذاری در سازمان نظام پرستاری خبر داد.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ محمد میرزا بیگی در نشست اعضای شورایعالی نظام پرستاری با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اعلام این خبر، افزود: یکی از بهترین و مهمترین دستاوردهای این نشست ایجاد انسجام و هماهنگی میان وزارت بهداشت و جامعه پرستاری است.

وی بررسی مشکلات موجود در نظام پرداخت پرستاران را از دیگر موارد بررسی شده در این نشست عنوان کرد و گفت: مقرر شد تا تیمی برای فراهم کردن مقدمات اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در تعدادی از بیمارستان ها بمنظور کارشناسی میزان اعتبارات لازم در این خصوص و نظارت بر آن ایجاد شود.

معاون پرستاری در ادامه تبیین راهکارهایی برای رفع کمبود نیروی پرستاری را از دیگر موارد بررسی شده در این نشست بیان کرد و افزود: صدور پروانه صلاحیت حرفه ای برای پرستاران از دیگر نتایج خوب این نشست است.

میرزابیگی بر جایگاه پرستاری در نظام سلامت و ایجاد اطمینان در حمایت از پرستاران تاکید کرد و گفت: باید آموزش های ضمن خدمت پرستاران افزایش یابد.

وی بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر میان سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت تاکید کرد و افزود: وجود یک برنامه عملیاتی منسجم و مشخص برای پیشبرد اهداف این نشست، لازم و ضروری است.

معاون پرستاری همچنین، نشست وزیر بهداشت با برخی از نمایندگان نظام پرستاری را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این نشست در اوج صمیمیت، همدلی و صراحت برگزار شد.

گفتنی است در این نشست که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد معاون پرستاری، رییس سازمان نظام پرستاری و اعضای شورایعالی نظام پرستاری حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار