وزیر ورزش و جوانان در اولین همایش ملی سازمان های مردم نهاد گفت: توسعه سمن ها در گرو عقلانیت دولت هاست.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ، در اولین همایش ملی سازمان های مردم نهاد  گودرزی خطاب به حاضرین در همایش که همگی از اعضای سازمان های مردم نهاد با گرایشات و موضوعات و دغدغه های گوناگون بودند، گفت: بسیار به وجد آمده ام که در متن دولت تدبیر و امید تبلور عقلانیت این دولت را که حضور پرشور سازمان ها و نهادها و تشکل های اجتماعی و مردم نهاد است، به تماشا نشسته ام.
 
گودرزی با اشاره به اهمیت سمن ها و توجه دولت به این مجموعه ی برخاسته از دل مردم که نشان عقلانیت دولت است اظهار داشت: توسعه سازمان های مردم نهاد در گرو عقلانیت دولت است و بسیار متاسفم از بیان این واقعیت که در دولت قبل شاهد ریزش و اضمحلال نزدیک به 900 سمن فعال در بخش جوانان بوده ایم و از مجموع 1000 سمن پویای حوزه جوانان، تنها 100 تشکل باقی مانده است.
 
وزیر ورزش و جوانان سمن های ورزشی را در سراسر دنیا موفق دانست و افزود:‌ با اینکه متولی امور ورزشی بسیاری از کشورها، وزارت ورزش و جوانان است اما این نهادها و تشکل های مردمی خودجوش هستند که به شکلی نهادینه شده امور ورزشی را زنده و پویا نگاه داشته و می دارند.
 
گودرزی تداوم عمر سمن ها را معطوف به نگاه حاکمیتی دانست و خاطرنشان کرد که شکل گیری و رشد تشکل های مردمی زمانی ظهور و بروز خواهند داشت که نگاه مسئولین و مجموعه حاکمیت، نگاهی مردم سالارانه باشد.
 
وی تکثر افزونی نهادهای مردمی در عرصه های مختلف و به خصوص حوزه جوانان و ورزش را مرهون حس مشارکت طلبی دولت تدبیر و امید دانست و گفت: حکومت درکنار بقا و استمرار، با نگاه عقلانیت، آغوش خود را برای بها دادن و پذیرش حضور و مشارکت مردم باز می نماید و به نظرات و آرای نمایندگان سازمان های مردم نهاد نه به عنوان قانون که به عنوان صدای برخاسته از قلب مردم توجه و تمکین می کند.
 
گودرزی با تاکید چندباره این مطلب که توسعه پایدار نهادهای مردم نهاد ارتباط تنگاتنگی با عقلانیت حاکمیت دارد گفت: وجود انگیزه کمک به نهادهای مردم محور در حوزه های جوانان و ورزش نشانه تمرکز گریزی وزارت ورزش و جوانان و دولت تدبیر و امید است . امیدواریم که زمینه ساز هر چه بهتر و بیشتر برای حضو ر موثر سازمان های مردم نهاد در این وزارت ورزش و جوانان باشیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزیر ، ورزش ، سمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار