رییس سازمان تربیت بدنی بسیج کشور، از اجرای طرح کمک سراسری کمک جامعه ورزش ایران به مردم ستم دیده غزه با تعیین سقف کمک برای هر ورزشکار هزارتومان روز پنجشنبه در اماکن ورزشی کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، سردار کاظم یزدانی در مراسم‌ گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی ورزش زورخانه ای و روزمقاومت اسلامی" در زورخانه نیاکی آمل گفت:‌ این طرح به صورت همزمان روز پنجشنبه در مجموعه ورزشی شهیدافراسیابی تهران و اماکن ورزشی کشور با حضور ورزشکاران، پهلوانان ، پیشکسوتان ومسئولان ورزشی برگزار می شود.

وی افزود: براساس آمارهای منتشره شده از بیمه ورزشی ورزشکاران، پیشکسوتان وفعالان این بخش هم اکنون حدود 20میلیون نفر در کشور به عنوان ورزشکار سازماندهی شده هستند وکمک هزارتومانی از سوی هر ورزشکار می تواند در کمک به مردم غزه تعیین کننده باشد.

رییس سازمان تربیت بدنی بسیج کشور ادامه داد: جامعه ورزش کشور در رویدادهای مهم ورزشی و اجرایی همواره پشتیبان و حامی ملت مظلوم وبی دفاع فلسطین بوده و با حاضرنشدن برابر حریفان اسرائیلی از نشان های ارزشمندشان نیز گذشتند.

ریيس فدراسيون ورزش‌هاي زورخانه‌اي هم در این مراسم به تلاش های چهارساله این فدراسیون برای ثبت "روز فرهنگ پهلوانی ورزش زورخانه ای و روزمقاومت اسلامی" درتقویم رسمی کشور در روز17شوال خبر داد وافزود: ورزش زورخانه ای نماد تمدن ، شجاعت، صبر وپهلوانی ملت ایران است واین رشته ورزشی متعلق به همه مردم است و فقط به قشر ورزشکاران تعلق ندارد.‌

نوراله هدایتی ادامه داد: در سال های اخیر فعالیت های بسیار زیادی در جهت ترویج ورزش های زورخانه ای در سراسر دنیا با تعامل و همکاری رایزنهای فرهنگی کشورهای مختلف صورت گرفته و ما تمام تلاش خود را می کنیم این رشته ورزشی را به جهان معرفی کنیم.

وی ایادآورشد: از مهمترین خصیصه های این ورزش توجه بسیار زیاد به مبانی اخلاقی و ارزشهای ناب اسلامی است، به گونه ای که مسائلی همچون احترام به بزرگترها و پیشکسوت ها در اولویت کار ورزشکاران در زورخانه ها قرار دارد./ب

برچسب ها: کمک ، طرح ، ورزشکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.