روابط فردی میان اعضای خانواده به دلیل استفاده بیش ازحد وسایل ارتباطی کاهش یافته و تعامل و گفتگو را میان اعضای خانواده به حداقل ممکن رسانده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، استفاده بیش از حد اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و تلویزیونی موجب شده ارتباط مستقیم و گفتگو و مشارکت جمعی بین برادر و خواهر و والدین در خانه کاهش یابد.   
 
جامعه‌شناسان معتقدند، این مسئله در درازمدت موجب آسیب‌های اجتماعی جدی حتی در جامعه می‌شود.   
 
ناصر ملکی جامعه‌شناس گفت: «کارکرد اصلی خانواده مشارکت، همدلی، پشتیبانی بین اعضای خانواده است و این کارکرد زمانی به وقوع می‌پیوندد که اعضای خانواده با هم روابط خودی داشته باشند، اما امروز با افزایش و تنوع وسایل ارتباط جمعی و استفاده بیش از حد آن روابط بین اعضای خانواده کاهش یافته و همین امر سبب شده افراد در جمع خانوادگی کمتر حضور داشته باشند و موجب می‌شود روابط عاطفی افراد بین اعضای خانواده سست شود و محبت بین برادر، خواهر و والدین کمرنگ شود.   
 
وی همچنین اضافه کرد: استفاده از وسایل ارتباط جمعی اگر مدیریت نشود، بخش زیادی از وقت اعضای خانواده را می‌گیرد، در نتیجه روابط بین اعضای خانواده به گونه‌ای پیش می‌رود که محبت و عاطفه را باید در بیرون خانواده جستجو کنند. والدین باید در روز وقت مشخصی را به شنیدن حرف‌های فرزندان خود اختصاص دهند.»   
 
وسایل ارتباط جمعی با همه فواید و جذابیت‌هایش باید به شکل صحیح و برنامه ریزی شده استفاده شود، زیرا نه تنها موجب کاهش روابط بین افراد خانواده می‌شود، بلکه تعامل و روابط اجماعی و سیر تکامل روابط عمومی در نوجوانان را مورد خطر قرار می‌دهد و در آینده نه چندان دور انزوا، افسردگی، گوشه گیری را با خود به همراه می‌آورد.   
 
انتهای پیام/
برچسب ها: وسایل ، ارتباط ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار