دومین مانورآلودگی تشعشعات هسته ای و حوادث تروما امروز در بیمارستان شهید باهنر کرمان برگزار شد.

مسعود مقدری،مدیر بیمارستان شهید باهنر کرمان،در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان هدف از برگزاری این مانور را کسب آمادگی های لازم ، ارتقاء سرعت عمل کارکنان برای مقابله با حوادث طبیعی و درمان به موقع مصدومان عنوان کرد.


رییس عملیات پزشکی ستاد بحران بیمارستان شهید باهنر کرمان نیز با اشاره به اینکه در این مانور نمادین،محموله حمل رادیو دارو در جاده باغین واژگون شده است،گفت: براثر این اتفاق 40 مصدوم به بیمارستان شهید باهنر انتقال یافتند.


مهدی احمدی نژاد افزود: در مراحل اولیه،از طریق "دوزی متری" میزان آلودگی این افراد به مواد رادیو اکتیو مشخص می شود که در صورت آلوده بودن،افراد برای آلودگی زدایی به بخش شستشو منتقل می شوند و سپس اقدامات درمانی روی آنها انجام می‎گیرد.


وی خاطرنشان کرد: مصدومانی که آلودگی داخلی دارند و آلودگی آنها غیر قابل شستشو می باشد ، در محیط ایزوله بستری می شوند و اقدامات درمانی روی آنها انجام می گیرد.


احمدی نژاد، سرعت عمل کارکنان را در این مانور بالا و رضایت بخش عنوان کرد.


رییس بیمارستان شهید باهنر هم گفت: به محض وقوع این حادثه،برای مقابله با آن،ستاد بحران در این بیمارستان تشکیل شد.


مهرداد نوروزی با اعلام اینکه حدود 10نفر عضو این ستاد هستند،افزود: هر کدام از اعضای این ستاد 2 جانشین دارند.


وی خاطرنشان کرد: این ستاد شامل فرماندهی،رییس عملیات پزشکی،مسئول لجِستیک بحران،پرستاری،پاراکلینیک،پشتیبانی و ... است.


نوروزی تصریح کرد: اعضای ستاد بر اساس چارت سازمانی و شرح وظایف که از قبل تعریف شده،در بیمارستان حضور دارند و هر عضو در بدو ورود با آموزش هایی که از قبل برای وی در نظر گرفته شده است،می تواند وظایف خود را انجام دهد.


انتهای پیام/

برچسب ها: برگزاری ، مانور ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.