با به صدا درآمدن زنگ زلزله در ریگان، مانور زلزله در مدارس این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ریگان در حاشیه ی این مانور که در مدرسه شهید علیمحمدی برگزار شد، گفت: در این مانور که مسئولان آموزش و پرورش، امدادگران و اعضای فعال جوانان هلال‌احمر و اعضای سازمان دانش‌آموزی حضور داشتند، دانش‌آموزان روش پناه‌گیری، امداد و نجات، اطفای حریق و آشنایی با وسایل امداد و نجات را فرا گرفتند.

بهزاد عارف افزود: این مانور در دو بخش انجام شد که در مرحله پناه‌گیری با آغاز پخش آژیر از رادیو، تمام دانش‌آموزان و مربیان آنان در مکان‌های مناسب مانند زیر میز، گوشه دیوارهای داخلی در کلاس، کنار دیوارهای داخلی در راهروها و دور از دیوارها در حیاط پناه گرفته و تا اتمام آژیر در آن محل باقی ماندند.

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم خروج بود که پس از اتمام آژیر با راهنمایی معلمان، دانش‌آموزان کلاس‌های مختلف به نوبت بدون هجوم، کلاس را ترک کرده و در وسط حیاط جمع شدند و آموز‌ش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی هدف از برگزاری این مانور را افزایش میزان دانش و آگاهی دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی با پدیده زلزله عنوان و تصریح کرد: بالا بردن میزان آمادگی دانش‌آموزان و نیروهای عملیاتی امداد و نجات از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: برگزاری ، مانور ، ریگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.