دادگاه قانون اساسی پرتغال تصمیم گرفت تا برای 4 سال مالیات را برای بازنشستگان اجباری کند در حالی که تا قبل از این بازنشستگان در پرتغال از مالیات معاف بودند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شین هوا، دولت پرتغال تصمیم به کاهش حقوق بازنشتگان و قرار دادن نام آنها در لیست مالیات دهندگان گرفت.

بر مبنای این تصمیم، دادگاه قانون اساسی پرتغال تصمیم گرفت تا برای 4 سال مالیات را برای بازنشستگان اجباری کند در حالی که تا قبل از این بازنشستگان در این کشور از مالیات معاف بودند.

شایان ذکر است، حقوق کارمندان بخش دولتی به شدت کاهش پیدا کرده است.

کاهش دستمزدها و تصویب مالیات از جمله طرح های دولت پرتغال برای برنامه ریاضت اقتصادی در اروپا است. این توافقی است که کشورهای وابسته به اتحادیه اروپا در پی کسری بودجه 492 میلیون دلاری گرفتند.

دولت پرتغال در حالی این تصمیم را گرفت که بدهی 78 میلیارد یورویی خود به وام دهندگان بین المللی شامل اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا در ماه مه سال جاری به پایان رسید؛ اما هنوز هم نیاز به ریاضت اقتصادی مردم خود برای برطرف کردن کسری بودجه دارد.

لازم به ذکر است، دولت پرتغال باید کسری بودجه خود را تا 4 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال جاری به 2.5 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال آینده کاهش دهد تا قادر به معافیت مالیات باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار