محققان و صنعگران جوان کشورمان برای نخستین بار موفق به تولید کاتالیت های اسید سولفوریک و گاز انفورماتیک در کشور شدند .

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از هشتمین نمایشگاه بین المللی فولاد متالوژی ریخته گری و صنایع و معادن اصفهان ؛ این دو محصول محور اصلی و اساسی در فرآیندهای تولید اسید سولفوریک است که بدونه وجود این دو محصول تولید اسید سولفوریک غیر ممکن است .

با تولید این دو محصول در داخل کشور ؛ از خروج سالانه بیش از 15 میلیون دلار ارز کشور جلوگیری شد .

کاتالیت های اسید سولفوریک که برای فرآیندهای تولید اسید سولفوریک و کاتالیت های سنتز گاز انفورماتیک مورد استفاده در واحدهای کربنازسیون عملیات حرارتی استفاده می شود.

شرکت دانش بنیان توسعه صنایع نفت و گاز که تولید کننده این محصول است در حال حاضر سالانه 200 تن کاتالیت های اسید سولفوریک و گاز انفورماتیک تولید می کند و قرار است تا دو سال آینده این رقم تولید به بیش از 400 تن افزایش یابد.

تولید کاتالیت های اسید سولفوریک و گاز انفورماتیک حاصل تلاش دو دهه تلاش و فعالیت 10 تیم محقق و پژوهشگر است که در نتیجه تولید آن کشور از واردات این مواد مهم صنعتی بی نیاز شده است

از سال گذشته محصولات تولید شده ی شرکت دانش بنیان توسعه صنایع نفت و گاز در ریفورمرB واحد مستقیم آهن شرکت فولاد مبارکه اصفهان به حجم 115 تن مورد استفاده قرار گرفت که این برای نخستین بار در صنعت فولادسازی کشور است که کاتالیت هایی با دانش کاملا ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد و

گفتنی است دو محصول کاتالیت های اسید سولفوریک و گاز انفورماتیک تولید شده کشورمان در هشتمین نمایشگاه بین المللی فولاد متالوژی ریخته گری و صنایع و معادن اصفهان عرضه و به نمایش گذاشته شده است . این نمایشگاه امشب به کار خود پایان می دهد .

برچسب ها: محصول ، اسید ، سولفوریک ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار