گزارش‌ها نشان می‌دهند؛

گسترش بیماری‌های کلیوی در نتیجه افزایش سطح قندخون

گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی در نتیجه افزایش سطح قندخون به شدت گسترش یافته و مرگ و میر و ناتوانی بسیار بالایی را موجب شده است.

سعید کاظمی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افزایش قندخون خطری جدی برای سلامتی است که متأسفانه اغلب افراد به این موضوع توجه کافی ندارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مبتلایان به نارسایی‌های کلیوی در نتیجه افزایش قندخونشان دچار این بیماری‌ شده‌اند، تاکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی در نتیجه افزایش سطح قندخون به شدت گسترش یافته و مرگ و میر و ناتوانی بسیار بالایی را موجب شده است.

کاظمی افزود: در بسیاری از جوامع بیماری قندخون یا همان دیابت عامل نزدیک به یک سوم بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی است.

وی یادآور شد: البته عوارض خطرناک دیابت تنها منحصر به بیماری‌های کلیوی نمی‌شود و اغلب بافت‌ها و اندام‌های حیاتی بدن به دلیل این بیماری دچار مشکل یا آسیب می‌شوند.

کاظمی گفت: بروز عوارض قلبی و عروقی به ویژه سکته قلبی، آسیب چشم‌ها و حتی کوری و همچنین بروز زخم‌های شدید در ناحیه پا که می‌تواند به قطع عضو نیز منجر شود، از دیگر عوارض دیابت بوده که متأسفانه در سال‌های اخیر گسترش یافته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار