سارا جلوداریان شاعر گفت: بودجه‌ی نویسندگان لابه‌لای دیگر شاخه‌های هنری حذف می‌شود.

سارا جلوداریان شاعر، در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: در دنیا مرسوم است که نویسندگان از جهت حق تالیف، حق کپی‌رایت، ترجمه و مسائل دیگر مورد حمایت قرار می گیرند و با این کار نویسندگی بدون در نظر گرفتن جنبه مالی دغدغه‌ی اصلی آن‌ها می‌شود و اما در ایران تنها حمایت ها در جشنواره‌ها و کنگره ها، آن هم به صورت مقطعی صورت می‌گیرد.

وی افزود: نویسندگان به خاطر نیاز مالی مجبورند فرمایشی کار کنند و این امر موجب افسردگی و کاهش نیروی جوانی می‌شود. شغل بسیاری از آن‌ها هم غیر مرتبط به فرهنگ و هنر است. خود من چند سال بیکار بودم و به ادامه تحصیل در رشته‌ی مهندسی کشاورزی روی آوردم البته در اواخر دوره لیسانس وارد حیطه ادبیات شدم.

جلوداریان اظهار داشت: بیمه شدن نویسندگان امر مثبتی است و وزارتخانه برای افراد واجد شرایط، نامه فرستادند. من از این بیمه استفاده جدی نکردم؛ اما پشتوانه‌ی خوبی است و امیدوارم تداوم داشته باشد.

وی بیان کرد: شاعران و نویسندگان بدون هیچ علاقه‌ای در فرهنگسراها شعر و ادبیات آموزش می‌دهند و به خاطر درآمد هفتگی و ماهانه به این کار روی آورده اند.

وی در خصوص تشکیل صنف نویسندگان گفت: با تشکیل صنف به مشکلات نویسندگان دقیق‌تر و عمیق‌تر پرداخته می‌شود. چرا که بودجه برای نویسندگان لابه لای شاخه های دیگر حذف می‌شود. برای اداره آن هم بهتر است با به کارگیری جوان ها از ایده‌های آنها استفاده کنند. بهره گیری از آنها موجب ارتقایس نویسندگی کشورمان است.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار