فراهانی گفت: اندیشه راهبردی توسعه ورزش های همگانی در میان دانشجویان، اساتید و کارکنان به عنوان خانواده بزرگ نظام سلامت، المپیاد های ورزشی را برای معرفی ورزش همگانی به عنوان بخشی از سبک زندگی ایرانی-اسلامی مثمر ثمر می داند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،  محمد رضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در حاشیه یازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان علوم پزشکی کشور گفت: توسعه روز افزون علم،پیشرفت فناوری،گسترش زندگی صنعتی و حاشیه ای هر چند که با ایجاد فرصت های جدید و افزایش بهره وری انسان از مواهب مادی موجب رفاه مادی بیشتری شده است، اما تبعات منفی غیر قابل انکاری نیز داشته که فقر شدید حرکتی یکی از تبعات آن است.

وی در ادامه افزود: در گذشته به اندازه کافی تحرک بدنی وجود داشت اما اکنون زندگی مدرن به جبر تحرک بدنی را از ساحت زندگی بشر امروزی خارج ساخته است و در اینجاست که ورزش همگانی برای تضمین سلامت بشر می تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: دانشجویان علوم پزشکی که پیام آور بهداشت و سلامتی در جامعه هستند خود باید در این زمینه پیشتاز بوده و توجه جدی تری داشته باشند.

نایب رئیس یازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در پایان افزود: اکنون که در آغاز دهه ی سوم تاریخ المپیاد های دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار داریم بر این باوریم که اندیشه راهبردی توسعه ورزش های همگانی در میان دانشجویان،اساتید و کارکنان به عنوان خانواده بزرگ نظام سلامت، این نوع المپیاد ها را برای معرفی ورزش همگانی به عنوان بخشی از سبک زندگی ایرانی-اسلامی مثمر ثمر می داند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مادر دلسوخته
۱۲:۱۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
سلام دیروز در وزن کشی کشتی در تبر یز دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی پسر من خیلی تمرین کرد آماده بود به سهل انگاری سر پرست تیم ورزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران پسرم باینکه همراه کاروان آنها بود از دو روز قبل آنجا بود از وزن کشی جا گذشتندند دل شکسته به من زنگ زد که مادر به من اجازه شرکت نمیدهند میخواهم با اتوبوس بیاییم از او خواهش کردم همراه کاروان بیا من نگران میشوم شما چه پاسخی میدهید با دانشجوی رشته پزشکی که کنار درس سخت اینهمه تمرین کرد وقت گذاشت وبا صدای غمگین به من زمگ میزند منتظر جواب فوری هستم
آخرین اخبار