کنگره ملی تجلیل از شهدای غریب آزاده با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و حجت الاسلام و المسلمین شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با سلام به شهدای غریب و امام (ره) و تبریک روز ورود انسانهای صبور و بزرگ و اسوۀ ایمان به عنوان آزادگان که مصادف با 26 مرداد ماه است اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه ویژه تجلیل از پدر و مادرانی که عزیزانشان زیر شکنجه رژیم بعثی به شهادت رسیده‌اند در نظر گرفت.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اسارت آزادگان عزیز ابراز کرد: 90 درصد آزادگان مجروح به اسارت درآمده‌اند چرا که تا آخرین لحظه جنگیدند و بعد  به اسارت درآمدند.

وی ادامه داد: 36 هزار رزمنده شهید داشتیم که 86 نفر آنها اسرای خانم بودند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر فرهنگ مقاومت خاطر نشان کرد: افرادی چون شهید ابوترابی در دوران اسارت مقابل شکنجه‌های رژیم بعثی مقاومت کردند تا فرهنگ مقاومت را نهادینه کنند.

وی ادامه داد: زحمات و شکنجه‌های اسرا قابل جبران نیست و با رشد فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌توان ذره‌ای از این زحمات را جبران کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی آزاد سازی بیت المقدس را با فرهنگ ایثار و شهادت ممکن دانست چرا که آزادگان عزیز نیز با ایستادگی و رشد فرهنگ ایثار و شهادت به پیروزی رسیدند.

گفتنی است، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس  جمهور در این کنگره به سخنرانی پرداخت.

انتهای پیام/
برچسب ها: رشد ، فرهنگ ، اسیر ، ایثار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار