مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر 80 هزار دانش‌آموز در خارج از آموزش و پرورش آموزش مهارتی می‌بینند، گفت: پوشش 100 درصدی هنرستان‌های کاردانش در کشور وجود دارد.

 
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سید مصطفی آذرکیش به توسعه آموزش‌های مشارکتی، برون‌سپاری و استفاده از ظرفیت‌های خارج از آموزش و پرورش، برگزاری مسابقات علمی و جشنواره‌های هنری رشته کاردانش و فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: سیاست‌ توسعه هنرستان‌ها را از طریق سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و با توجه به سیاست‌های پنجم توسعه که ناظر بر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است، دنبال می کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش آموزش و پرورش به مزیت‌های شاخه کاردانش اشاره کرد و افزود: امکان‌‌ ایجاد رشته‌های کار دانش در سراسر کشور به راحتی وجود دارد؛‌ به خاطر اینکه تنوع رشته‌ای و انعطاف در زمان برگزاری وجود دارد و با توجه به شرایط اجتماعی، اقلیمی، اقتصادی و محیطی استان‌ها، رشته‌های متناسب با آن را داریم.

وی ادامه داد: پوشش 100 درصدی هنرستان‌های کاردانش در همه مناطق آموزش سراسر کشور وجود دارد و همه مناطق آموزشی، یک هنرستان کار دانش دارند و یکی از مزیت‌های آن، این است که متناسب با نیاز بازار کار قابل تعریف است و رشته‌های آن به روز بوده و متناسب با نیازهای ملی و منطقه‌‌ای است.

آذرکیش در خصوص بودجه سال جاری، گفت: 26 میلیارد و یکصد میلیون تومان برای تجهیز هنرستان‌های کار دانش و فنی و حرفه‌ای اختصاص یافته است و اعتبارات دیگری نیز در قالب کیفیت بخشی در حال تخصیص است و نسبت به سال‌های قبل در راستای بهبود کیفیت آموزش در همه دوره‌های تحصیلی به خصوص در توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بودجه خوبی را دولت در لایحه بودجه در نظر گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار