رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه امری غالبی و فرمایشی نیست و باید در اذهان مردم و افکار عمومی نقش ببندد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش اقتصاد مقاومتی و فرصتهای سرمایه گزاری در شهرستان شهریار که با حضور جمعی از مسئولین  کشوری، استانی و شهرستانی در فرهنگسرای الغدیر این منطقه برگزار شد ضمن اشاره به ضرورت توسعه و آبادانی هر چه بیشتر کشور به منظور ارتقا کمی و کیفی خدمات اظهار داشت: تحقق چنین امری مستلزم سرمایه گذاری است و زمانی که خزانه خالی باشد اهداف مورد نظر در این راستا محقق نخواهد شد.

وی در ادامه در تشریح برخی از مشکلات موجود در کشور تصریح کرد: وضع دیوانی کشور سنگین است و از حجم نیروی انسانی بالایی برخوردار است که باید به سمت کوچکتر نمودن و چابک سازی هرچه بیشتر در عرصه دیوانی حرکت نماییم و از سوی دیگر فرآیند اداری برای مشتاقان سرمایه گزاری نیز زمانبر است که باید ساز و کاری تعبیه شود تا شرایط برای متقاضیان و داوطلبان سرمایه گزاری تسهیل و تسریع گردد.

رئیس مرکز شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: توسعه امری غالبی و فرمایشی نیست و باید در اذهان عموم مردم و جامعه نقش ببندد و فرهنگ کشور نیز باید یاری کننده آبادانی و توسعه شود و می توان با تکیه بر مؤلفه‌هایی همچون مسئولیت پذیری و فرهنگ کار و تلاش به این امر مهم نائل شد.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: 70 تا 80 درصد مطالب رسانه‌ها مصروف مشاجرات سیاسی است و امید آن می رود آموزش و فرهنگ‌سازی به منظور ارتقاء فرهنگ کار ، آرامش هر چه مطلوبتر و هم افزایی هر چه بیشتر به نحو شایسته‌ای تحقق  پیدا کند که نقش رسانه‌ها در چنین عرصه‌ای بسیار برجسته و حساس به شمار می رود.
 وی در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتی متکی است بر رونق اقتصادی با همیاری مردم و البته توأم با نگاه برون گرا و صادرات اصولی و برنامه ریزی شده و امید آن داریم تحقق اهداف و سیاستهای ترسیم شده در این عرصه به نحو مطلوبی تأمین شود.

در ادامه این مراسم حسین گروسی نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات مجلس تصریح کرد: مجلس مشورتی نخبگان در شهرستانهای ملارد ، شهریار و قدس ظرفیت برجسته‌ای در مدیریت هر چه مطلوبتر در این شهرستان به شمار می رود و کمک حال خوبی برای مسئولان است که به فضل الهی آثار و نتایج مثمر ثمر و حائز اهمیتی به همراه داشته و خواهد داشت.

در ادامه این مراسم همت اله هادی زاده فرماندار شهرستان شهریار نیز ظرفیت‌ها و استعداد‌های شهرستان شهریار در ابعاد گوناگون اعم از صنعت ، گردشگری ، کشاورزی، سرمایه گزاری و ... را تشریح نمود و فضای همدلی و همیاری بین مسئولین شهرستان مذکور را زمینه ساز خوبی برای تحقق اهداف تدوین شده و عملیاتی نمودن دستور کارهای اولویت بندی شده عنوان نمود.

گفتنی است، در حاشیه این همایش نمایشگاهی نیز در محل برگزاری مراسم مذکور دایر است که توانمندی‌ها و استعداد‌های شهرستان شهریار را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: عرصه ، دیوان ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار