تاکنون 600 شرکت دانش بنیان در کشور تایید صلاحیت شدند.

تایید صلاحیت 600 شرکت دانش بنیان در کشور

تاکنون 600 شرکت دانش بنیان در کشور تایید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛سرپرست اداره کل امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دربازدید از پارک علم وفناوری خراسان جنوبی دربیرجند گفت: امسال هزار میلیارد تومان منابع مالی برای حمایت از صادرات محصولات صندوق های نوآوری و شکوفایی در نظر گرفته شده است.

صاحبکار خراسانی اظهارکرد:با در نظر گرفتن این میزان اعتبار شاهد جهش در حوزه حمایت از شرکت های دانش بنیان خواهیم بود.

وی افزود: حمایت معاونت علمی و فناوری و صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی از شرکت های نوپا 100 تا 300 میلیون تومان و از شرکت های کالا محور دانش بنیان 300 میلیون تا 2 میلیارد تومان و از شرکت های بزرگ از 2 میلیارد تا 10 میلیارد تومان خواهد بود.

وی تصریح کرد: تاکنون 4 هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان درسایت ثبت‌نام و هزارو400 شرکت تکمیل ثبت‌نام کرده‌اند.

سرپرست اداره کل امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود:تشکیل صندوق پژوهش و فناوری استان پیگیری می شود و از آنجا که موضوع تشکیل این صندوق در برنامه پنجم توسعه عنوان نشده بود، تشکیل آن در کشور با مانع مواجه است و در حال حاضر از طریق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای تصویب پیگیری می شود.

صاحبکار خراسانی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان به سه دسته شرکت‌های نوپا، شرکت‌های تولیدکننده کالاها و خدمات دانش‌بنیان و شرکت‌های بزرگ دارای فعالیت دانش‌بنیان تقسیم می‌شوند.

وی به ویژگی شرکت‌های دانش بنیان اشاره و یادآور شد:گزینش کالا و خدمات دانش‌بنیان دارای فناوری بالا و متوسط رو به بالا، نیاز به انجام تحقیق و توسعه داشته و دارای ارزش افزوده بالا است.

وی تاکید کرد: کالاهای در حال تحریم باید در فهرست ویژه تولیدات شرکت های دانش بنیان قرار داده شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان باید متناسب با فکر و ذهن افراد هر منطقه تشکیل شود اظهارکرد: خوشبختانه این امر در خراسان جنوبی رخ داده و باید در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان بیشتر تلاش شود و انتظار داریم تا 3 سال آینده 10 هزار شرکت دانش‌بنیان در این عرصه وارد شود.

سرپرست اداره کل امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه بالای 50 درصد شرکت‌ها در تهران است گفت: پراکندگی جغرافیایی شرکت‌های دانش‌بنیان ترکیب خوبی نداشته و باید این شرکت‌ها را در سایر استان‌ها نیز گسترش دهیم.

صاحبکار خراسانی همچنین یادآور شد : لازم است فرهنگ سازی و ترویج ایجاد شرکت‌ها بین دانشجویان و اساتید دانشگاه و بسیج همه منابع و دستگاه‌های کشور برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان مدنظر قرارگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.